Tuesday, July 7, 2015

Jawapan kepada masalah keguguran rambut hanya di Idealystclinic

Assalamualaikum..

Harini I nak share dengan korang hair treatment package dari Idealystclinic yang memberi peluang cerah kepada sesiapa yang ada masalah rambut gugur dengan teruk sampai nampak kulit kepala untuk dapatkan balik shining healthy hair dengan kaedah rawatan menggunakan PRP dan IGrow dengan harga yang berpatutan dan kesan yang lebih effective hanya selepas 2-3 kali rawatan. Apa itu PRP? Ok jap lagi I cerita sekali dengan apa function IGrow Laser ni.  BTW, Sazli also dah try PRP and IGrow Laser ni. Sebab tu it take me forever untuk come with this entry sebab I nak tengok sendiri keberkesanan hair treatment ni pada Sazli sebelum I share dengan nkorang semua. I only share the best treatment from the best clinic for my readers (cecece) sebab hair treatment ni bukan murah eh? Sometimes harga sama macam sebijik Prada. Mak seram.

Untuk Sazli, dia ni kan rockstar. So dia suka simpan rambut panjang. Orang berseni memang suka simpan rambut panjang. Sazli punya rambut is superbly halus. Halussss sangat macam bulu kucing and lepas tu rambut dia kenteng. If rambut kenteng panjang ni, dia berat tau? So akar rambut kena kuat. Macam mana nak menguatkan akar rambut? Of coz by diet and kaedah penjagaan rambut yang sesuai disamping menggunakan shampoo khas dan hair tonic untuk buat rambut healthy dan menguatkan akar rambut. Macam Sazli, dia tadek masalah rambut yang panjang gugur, cuma baby hair dia je banyak gugur. Baby hair dia tak kuat. Rambut kiter ni akan gugur every day and dia replace dengan baby hair ni la. So if baby hair asyik gugur je, tu yang lama-lama nanti boleh nampak botak. Sebab panjang yang gugur, dia dah takde replacement so lama-lama jadik nipis nipis nipis.



Before and after treatment IGrow


Masa I datang Idealystclinic last time, (baca dekat sini) Dr. Aidil ada cerita dengan I pasal hair treatment ni. I tengok Edry Hashim, Amy Search and Awie also one of Idealystclinic punya loyal customer (semua rock star tuuuu). Dari gambar-gambar patient Dr. Aidil yang buat PRP and IGrow Laser ni, I pon suggest Sazli to come, buat appointment and cuba this treatment. And lepas sekali je Sazli menggunakan kaedah PRP, I dah nampak baby hair dia memang kurang giler dah gugur. Sebab I kan bibik tukang sapu rambut hari-hari so from there I tau yang this treatment really effective. If lepas buat PRP korang kena guna shampoo yang very mild/herbal. Bukan shampoo commercial yang jual dekat pasaraya.

Apa itu PRP? So here we go the explanation. PRP is Platelet rich plasma (PRP). A therapy that utilizes a patient's own blood to stimulate a healing response within a damaged tissue or joint. This form of therapy takes cutting edge technology and combines it with the body's natural ability to heal itself. Maknanya, kiter ambik darah kiter sendiri (yang melalui proses untuk menghasilkan rich plasma) disuntik ke kulit kepala untuk membantu stimulate healing proses pada tissue dalam badan. Usually Athlete guna kaedah ni untuk repair joint problem. But untuk kes masalah keguguran rambut, our Platelet yang dah siproses akan disuntik ke kulit kepala untuk membantu tissue-tissue menguatkan akar rambut dan seterusnya mengurangkan keguguran dan menyihatkan rambut yang sedia ada. Paham?

PRP untuk hair loss ni ialah salah satu kaedah non-surgical solution untuk solve masalah keguguran rambut. Kaedah PRP ini juga sesuai dilakukan keatas individu yang mempunyai masalah keguguran rambut disebabkan oleh faktor genetic. Usually factor genetic ni lah yang paaaaling hard to handle tapi jangan risau, dengan technology modern sekarang semua menda boleh setel and bawak bincang. Gitu. Dr Aidil di Idealystclinic boleh tolong korang. Dekat Idealystclinic if korang ambik package PRP Hair Treatment, korang also akan dapat rawatan IGrow sebanyak 3 kali secara percuma. 30 min/session, min 3 times/week. IGrow treatment ni berharga RM150.00/session so korang dapat free treatment worth RM450.00


Rawatan PRP oleh Dr. Aidil di Idealystclinic

Apa itu IGrow. Meh I nak explen. IGrow ialah kaedah rawatan yang menggunakan Low-Level Light Therapy (LLLT) technology yang memberi kesan effective gabungan antara red laser and LED light diodes untuk merangsang dan memberi tenaga kepada aktiviti sel yang membantu fungsi semulajadi folikel rambut. Make it simple, IGrow ni membantu folikel rambut yang semulajadi tu untuk work harder lepas tu rambut pon tumbuh dengan gembira and dah tak botak dah. Kalau explen beria korang bukan kesah pon kan? Janji rawatan untuk elak jadik botak dah. Takyah nak fikir beria, tu biar Dr. Aidil je yang fikir. Suruh dia buat kerja skek. Hahaha.

Rawatan PRP ambik masa dalam 90 minutes/session. And IGrow pulak dalam 30 minutes/session. IGrow boleh buat selepas seminggu buat PRP. Kasik kepala relex dulu baru go for the next treatment. If macam Sazli, dia go sekali je for PRP package dah ok. Tapi kalau nak lagi bagus, buat la 2 3 kali kan? Apapa boleh bincang dulu dengan Dr. Aidil and dia akan advice korang what to do. Service dekat Idealystclinic ni tip-top. Just buat appointment, dengar apa yang Dr. Aidil advice lepas tu dah boleh start treatment. Harga InsyaAllah mampu milik. Klinik ni bukan jenis peras ugut or paksa-paksa macam any other clinic. InsyaAllah puas hati.







Sambil baca suratkabar pon boleh on treatment IGrow



IGrow

Now, jeng-jeng-jeng! Harga untuk PRP package which 3 times PRP + 1 time free (depends on promotion yang available at any particular date yang korang pilih) is RM4,000.00 SAHAJA. Kenapa I cakap SAHAJA. Sebab 1 time PRP punya price is actually RM1,500.00 ok? So ikutkan harga untuk 3 kali ialah RM4,500.00+3 times IGrow worth RM450.00 so kat situ korang dapat less lebih kurang dalam RM900.00, banyak tuuuuuuu. My advice, sesapa yang ada masalah rambut, buatlah treatment. Jangan kedeks duit nak keluar. Ketepikan mana yang patut untuk berketerampilan menarik. Nak handsome/cantik untuk isteri/suami jugak kan? If botak dah tak comel la dah. Kata Intan kalau pempuan botak, pakai je la tudung. So, kat rumah depan suami tak payah cecantik ke apa? Ko jangan nak macam-macam Intan.

If korang nak tengok hasil PRP + IGrow ni boleh check out dekat Idealysclinic Instagram. Or any other treatment from top to toe, semua ada dekat situ. Idealystclinic ni one stop beauty centre. Korang kena selalu check dorang punya any promo yang sometimes only offer for limited time so that korang tak terlepas great deal yang worth it and value for money. OK? Dorang pon selalu buat contest. Kat sini, artis ke, rakyat marhaen ke InsyaAllah layanan sama rata. Yang penting, ada surau disediakan. If lama tunggu tadek hal, nak solat ada surau. Bagus.

Alamat IdealystClinic
A-2-03, Neo Damansara, PJ 
Monday to Saturday. 10 am - 7pm. 
Consultation ONLY by appointment 
Call 03-7731 4891 /03 77332191
Instagram : Idealysclinic



Rambut Lebat Dalam 30 Saat Dengan
TOPPIK !





Terdapat pelbagai jenis keguguran rambut, tetapi proses biasanya berlaku apabila kitaran pertumbuhan rambut terganggu akibat folikel rambut yang musnah atau terjejas, atau apabila tisu parut menggantikan folikel rambut pada kulit kepala. Apabila keguguran rambut berlaku, hair loss concealers merupakan solusi yang cepat dan cekap untuk menutup rambut yang menipis. Walaupun ia jauh daripada menjadi penawar keguguran rambut, serat bangunan rambut merupakan penyelesaian jangka pendek yang amat berguna bagi ramai orang yang ingin menangani masalah kehilangan rambut mereka.




 


TOPPIK Hair Building Fibers berkesan menutup kawasan-kawasan rambut nipis  tanpa menyekat atau menjejaskan pertumbuhan folikel rambut. Serat diperbuat daripada protein keratin semula jadi yang sama seperti protein rambut manusia. Serat-serat rambut dikenakan tenaga elektrostatik untuk melekat pada rambut anda yang sedia ada untuk penampilan yang semula jadi, menjadikan rambut anda kelihatan lebih lebat dalam kurang dari satu minit. 





TOPPIK Hair Building Fibers mudah digunakan selepas mencuci dan/atau menggayakan rambut. Direka untuk kedua-dua lelaki dan wanita dan semua jenis rambut, serat kelihatan amat natural sehingga tiada sesiapa yang dapat sedar bahawa anda sedang menggunakan hair concealer! Hal ini kerana setiap serat dibuat berbeza antara satu sama lain, untuk memberikan tekstur semula jadi. Lihatlah teknologi canggih TOPPIK di http://www.toppikmalaysia.com/technology.



TOPPIK Hair Building Fibers adalah selamat untuk sesiapa sahaja untuk digunakan kerana mereka adalah hypoallergenic dan tidak akan menyebabkan sebarang kegatalan atau kekeringan, atau menyebabkan kesan sampingan yang tidak diingini. Ini adalah disebabkan oleh bahan organik serat yang bebas daripada bahan tambahan yang berbahaya atau bahan kimia. Bukan hanya itu, pelbagai warna boleh didapati dari pelbagai warna coklat, hitam, dan lain-lain lagi untuk memadankan warna rambut anda. TOPPIK Hair Building Fibers tidak akan mencemar pakaian atau kulit kerana ianya boleh dibasuh dengan mudah dengan syampu. Malahan, mereka tahan angin, peluh, dan air hujan.


Ketahuilah semua yang anda perlu tahu mengenai TOPPIK Hair Building Fibers di http://www.toppikmalaysia.com/faq.

Official website: toppikmalaysia.com
Facebook/Instagram/YouTube: toppikmalaysia


-eNd-

1 comment:

Unknown said...

this post have useful information. thanks for sharing

http://clique4yourself.blogspot.com/
http://clique4yourself.blogspot.com/
http://clique4yourself.blogspot.com/