Wednesday, November 22, 2017

Marie France 30 Days Challenge

STICKY POST
 *Please scroll down for new entry*

Assalamualaikum

Bila usia dah meningkat, metabolism dalam badan dah low dengan lifestyle yang tak berapa nak sihat sebenarnya susah kot untuk I nak dapatkan berat badan yang ideal. Dengan I memang bekerja and jadi Mom at the same time sebenarnya agak susah untuk I dapatkan healthy lifestyle sebab too busy at work on day time and being a Mom at night (Alasan hahahaha). Bukan I tak cuba untuk lose my weight lebih-lebih lagi lepas lahirkan Shein. Macam-macam cara I buat untuk turunkan berat badan. Kira calories intake every day la, Atkins Diet la, GM diet la you name it. Semuanya I dah cuba but hasilnya masih tak memuaskan I. It’s either I akan rasa restless sebab too push of myself or badan I tak firm sebab lack of exercise walaupon I dah cut my calories intake on my daily diet and I dah lose some weight. I know something wrong somewhere about my diet plan until one day I try this Marie France Bodyline 30 Days Challenge then only I realize banyaknya yang I dah silap throughout my own diet program. Patutlah I tak dapat a good result. Dekat Marie France Bodyline I dibantu oleh Slimming Consultant dan Nutritionist bertauliah yang membantu I punya diet slimming progress seriously and closely. Memang dalam 30 days ni my Slimming Consultant dan my Nutritionist attend I dengan strict training courses until I dapat my ideal weight, badan pon firm and I 100% berpuas hati dengan this 30 Days Challenge. Losing weight is not about you lose your weight semata-mata tapi macam mana nak turunkan berat badan tapi at the same time do it right and be healthy. Nothing impossible pon dalam journey untuk menurunkan berat badan no matter how fat we are yang penting kena discipline and 100% committed.


Ni I punya survival kit. Pedometer Watch, 30 Days Challenge Dri Fit, RM100 Treatment Rebate Voucher*, RM50 Product Rebate Voucher* Worth RM299. Lepas tu ada jugak 3 customized nutritionist plans untuk I ikut bermula dari Detox on Week 1, Activate untuk Week 2 dan 3 dan Burning untuk Week 4.



30 Days Challenge ni I akan dapat 8 treatment session, 3 customized nutritionist plans, 2 body measurements (first and last treatment) and 8 body fat analysis yang I boleh tengok result dia each time I buat treatment. Punyalah happy to see I punya fat turun setiap kali check my Body Fat Analysis result. I dapat tengok a good result every week yang sangat obvious especially on I punya segmental fat yang baaaaaaaaaanyak hilang especially on my tummy area. Semua ni dengan bantuan my Slimming Consultant dan my Nutritionist serta method dan machine yang canggih yang I cuba dekat Marie France selain dari I follow diet program yang disediakan untuk I. Healthy lifestyle, balanced diet serta disiplin sangat penting untuk memastikan kita berjaya melalui 30 Days Challenge ni tau? 30 Hari ni I betul-betul committed dan pastikan I ikut semua treatment yang Marie France dah sediakan untuk I. Each treatment untuk each week berbeza serta tempoh rawatan pon tak sama. I cuba sedaya upaya untuk ikut sebab I betul-betul committed untuk turunkan berat badan. Nak kurus memang kena disiplin. 30 hari je, tak lama. I bet kalau korang ikut semua program yang dah disediakan, pergi rawatan ikut jadual MUSTAHIL lah kalau tak dapat lose weight.


Ni one of my menu masa minggu detox. Kena banyak makan sayur ye? Untuk minggu detox kita kena reduce water retention and hapuskan lemak-lemak yang bertoxin. Detox penting untuk boost kita punya immunity and at the same time promotes anti-ageing benefits.


For second stage – Activate (Week 2 and 3) waktu ni badan kita akan mula activate fat breaking process selepas detox on first week. Ikut je diet plan yang disediakan oleh Nutritionist supaya kita dapat melancarkan fat burning process seterusnya dapat la lose weight. Minggu ni I ambik Black coffee + Scramble Egg for breakfast.


Tengok I punya Body Fat Analysis lepas 4 treatments. Korang boleh tengok I punya penurunan on fat mass dalam badan, increase water level dan lemak-lemak dekat lengan, peha dan kaki pon banyak yang kurang.


One of the week during my treatment.  Korang jangan risau about time sebab treatment semua less than 2 hours. Usually I start treatment at 10.00am and by 11.30am dah siap. Tak banyak ambik masa pon. Dekat Marie France pon dia punya ambience sangat selesa. Jarang la yang I tak terlelap during treatment sebab treatment room sangat cozy. Time ni la kita dapat memanjakan diri. Kira macam buat treatment ni a part of self-reward jugak la.




Masuk Week 4 – Fat Burning korang boleh tengok I punya Segmental Fat dari Week 1 sampai Week 4 macam mana. Banyak yang lose especially bahagian tummy. Happynya! Untuk Week 4 ni dengan bantuan machine yang berteknologi tinggi dekat Marie France, badan kita yang flabby akan jadik firm. Habes semua lemak-lemak degil dekat perut and peha gone masa masuk Week 4 ni hilang dalam masa yang singkat dengan rawatan di Marie France.


I percaya Marie France Bodyline boleh bantu I and sesiapa sahaja yang nak turunkan berat badan asalkan dengan discipline dan committed to the treatment sebab banyak dah testimonial dari mereka yang dah berjaya menurunkan berat badan selepas rawatan disini. Marie France Bodyline was originally established in Switzerland dan sekarang dah berkembang maju serta mempunyai cawangan termasuk di Singapore, Malaysia, Hong Kong, Indonesia, Thailand dan Macau. Mereka mempunya pengalaman lebih 30 tahun dalam membantu wanita untuk mendapatkan berat badan yang ideal. Ramai Celebrity yang dah mencuba rawatan di sini serta berjaya dan track record mereka membuatkan slimming center ini dipercayai untuk membantu anda mendapatkan berat badan yang ideal.


One of the treatment room.


I bersama dengan my Nutritionist yang sangatlah strict bagi memastikan my 30 Days Challenge berjaya



Suami-suami yang sayangkan isteri boleh la belanja buat treatment dekat sini. Tak mahal pon dan harga yang dibayar sangatkah berbaloi.

Untuk this 30 Days Challenge from Marie France Bodyline, nilai untuk 8 treatment session, 3 customized nutritionist plans, 2 body measurements and 8 body fat analysis bernilai RM3,930.00 tau + pulak dengan Survival Kit yang bernilai RM299.00 menjadikan jumlah keseluruhan sebanyak RM4,229.00 tetapi sekarang kalau korang mendaftar, harga yang ditawarkan hanyalah RM699.00 SAHAJA! Rugi sangatlah kalau korang lepaskan peluang untuk cuba this 30 Days Challenge ni. MURAH SANGAT SANGAT! Bagi I yang dah mencuba rawatan dan berjaya pulak tu, I rasa rugilah kalau korang tak cuba now. Dapat your own Slimming Consultant and Nutritionist, buat rawatan di tempat yang sangatlah selesa serta result yang memberansangkan. Takkan la nak lepaskan peluang? Rugi lah! Untuk info lanjut korang boleh check out dekat https://www.mariefrance.com.my/30-days-challenge/

One more, I ada good news untuk SEMUA pembaca blog I. Kalau korang nak menang FREE treatment dari Marie France Bodyline yang bernilai RM487.00 caranya senang je. Komen 'PICK ME' dekat comment section dan fill up form ni >> http://bit.ly/2zUU9G1 . Senang je kan? 50 orang yang bertuah yang akan dapat FREE treatment dari MFB ni. Winners will be contacted by Marie France. Good Luck!


-eNd-