Friday, August 26, 2016

Dari Jendela Anny - Futsal

Assalamualaikum..

Anny selalu kutuk I main futsal macam Kuda Kepang. Kwajaq jugak tu. Belagak betul. Mementang dia hebat di padang. Futsal boleh laaaaaaaaaa la nak belagak. Lawan netball la kalau berani. Lumba lari ke. Kompem ko kalah. Hahaha. One thing persamaan I and Anny is kitorang bukan la jenis  lemah lembut tapi lasak and suka bersukan. Macam Si Ellis tu semua jenis sport taknak. Jogging pon taknak. Yang dia tau shopping, melawa. Tu je la. Hahahah. Anny memang ada ciri lasak macam jantan ok? Dia pregnant 9 bulan bulan pon boleh drive ke Ipoh alone balik hari and still ambik jemput I dekat office. Lepas tu dalam pantang 6 hari eh Anny ko dah jumpa aku kat KLCC? Lepas tu tak habes pantang lagi kita dah buat photo-shoot Anny Suraya RTW tu. I tengok lutut dia tak rapat and gaya jalan memang ada masculine type, I dah tau dah Anny jenis hebat main futsal. Duluuuuuu kita maybe la pernah lawan futsal sekali zaman sama-sama main futsal tapi tak perasan each other sebab ada je bebudak futsal yang kitorang sama-sama kenal. Kata Anny mesti I buruk, sebab tu dia tak perasan. Haha. Dah jom dengar bebelan Anny minggu ni. 

Futsal

Aku suka gila exercise.Suka sangat.Sampai satu tahap kalau seminggu tak exercise aku rasa tak tentu arah.Masa zaman single dulu,pagi lepas subuh dah pergi gym.Lari skejap siap2 pastu terus pegi keja..exercise pagi-pagi rasa semangat gila,nak kerja pun semangat dan rasa sangatlah happynya..ntah apa perasaan aku ni kalau dapat berpeluh best nya mcm ada orang kasik duit happy dia..gile ke ape happy mcm tu..

Dulu aku cahabi.Bila aku cakap kat orang aku penah cahabi orang tak pecaya..masa study dulu mana tak nya,pegi kelas makan.balik kelas makan.bangun tido makan.sebelum tido makan.nampak tak kat situ..aku takde minum pun..

Masa aku baru habis study..aku dah start berjinak2 ngan futsal.Ntah sesape la aku kenal..aku mintak dia contact aku sebab aku nak join training futsal.Group tu pompuan je semua.Aku asalnya bukan nak sepak bola pun..nak lari2 keluar peluh je memula..tapi end up training mcm nak masuk olimpik.3x seminggu lepas keja nunnn kat tasik titiwangsa aku training.Mula2 tu gaya aku sepak bola mcm tarian kuda kepang jugakla kot kan suraya haha..lama2 aku terus tercalon untuk masuk tournament yg group ni hantar..tournament anjuran milo kat sports planet,ampang.Itu first tournament aku join.Lawan punya lawan kitaorg sampai final pastu lawan plak ngan group Alam Megah.Nama pun dah megah memang lah aku kalah tapi kitaorg naib juara uolls..dan sejak tu terbentuklah akhlak setengah jantan dan setengah perempuan dalam diri aku.Gagah diluar tapi lemah didalam kuengkuengkueng..oh ya nama kumpulan kitaorang Red Devils..ha takut tak dengar?




Ni la aku dulu. Anny Morgan. Eh berangan..Alex Morgan nama dia.Power sangat ni main bola padang. Ingat boleh hot mcm ni..hottak ko anny..


Merata dah tournamentnya,johor,terengganu,penang,ke melaka pekena coconato shake..macam-macam perangai bebudak futsal ni bila berkumpul weh tapi paling aku tak bleh lupa masa amik home stay kat kuala terengganu ada tournament masa tu..perangai kitaorang mengalahkan budak tadika hatta bermain bola pun dalam rumah.Bersama kawan aku yang bernama chip sesekali menendang bola ke arahku dan aku berjaya mengelak tetiba terasa mcm main dodge ball pula dan panggggg habis pecah sliding door rumah tu terkena tendangan bola..berpeloh jap merata carik tukang cermin kat kuala terengganu.Nasib baik ada.Dan murah.Ha kelam kabut ganti tak silap RM150 je...yang bagusnya kuala Terengganu or pantai timur ni tukang cermin ke tukang kayu ke,tukang besi cat dan tok nenek tukang semua orang islam kita..jarang nak nampak kedai cina.Tuan rumah pun bila kitaorang bagitau hal sebenar,dia gelak2 je dan redha siap cakap..eh tak apa.Mung dah ganti dehh? Ahh aku pelik begitu tenang kuasa timur mu pakcik..

Ok layannnn tengok gambar futsal aku..






Syoknya zaman futsal dulu sebab kawan2 futsal ni aku kenal walaupun tak sekufu,ada lembut ada ganas ada nampak ganas tapi lembut..tapi yg pasti diaorg tak penah judge ko siapa,ko buat apa,ko hancur ke ko bagus ke lantak ngko le janji bila ada futsal semangat setiakawan tu terus bersatu sebab nak menang.Tu pasal kalau bab kerja pun,kita rasa kita boleh buat sorang sebab kita pandai,kita tau semua..tapi tak ya.Kita kena faham konsep kerja ke futsal ke kena ada team yang saling melengkapi dengan kelebihan dan kekurangan masing2..tak payah dok berasa kita ni hebat semua boleh buat sorang derrr tak pegi jauh lerr kiterrr..

Dah kawen beranak pinak ni pun aku ber futsal lagi.Setengah orang mesti ada yang cakap..sudah2 la futsal tu Anny oiii.Laki ko tak marah ke.Opkos laki ai marah jugerr tapi memang ni lah minat aku,jiwa aku..kadang nak bergaduh juga kalau cek abei tak bagi pegi.Kalau sampai nak bergaduh tu aku relax pujuk diri takpelah..ikut cakap abei.Tapi tetapppp minggu depan tu aku nakkk jugak pergi haha yelah uolls kadang kita ni nak release tension juga..penat kerja,balik tengok anak,bangun malam lagi..otak boleh beku okeh.Nasib mak pak mentua aku ni sporting dan memahami orangnya..cek abei pun nak taknak bagi je la daripada dia tengok muncung aku dah sedepa sampai pintu depan..haha sorry sayang..i lap you!!



Eh korang,malam ni aku ada futsal.
Korang buat apa?

-eNd-

1 comment:

nureenizazi said...

macam mana nak join group training futsal? teringiiiin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...