Friday, November 23, 2012

Air tangan emak memang lagi sedap dari sushi dan sahimi rupanya

Assalamualaikum...

Masa balik kampung last week, Emk masak ikan kembong asam pedas bubuh daun kesum... Pastu ayam goreng pastu kacang buncis campur pedal and hati ayam masak kunyit pedas... Prghhhh!  Terus lupa ex2-bf. Padahal selama ni bapak rindu pada mereka berdua. Amboi!

Ex-ex bf ialah Sushi dan Sashimi. Jangan nak fikir yang bukan-bukan.

Dah. Pergi kerja balik. Nak cerita tu jer pon. Okbye.

-eNd-

Terliur tak?

8 comments:

Anonymous said...

arrgghh sedapnyaaa!!! nak makan jugakk tapi tak nak masak.hehe acaner tu? :p

missalongwani said...

kak su..asam pedas ikan tu sedap tu..nak resepi buleh....hewhewhew...sudah..tu la..tepek lagi makanan...kan org termengandung mcm itew ni dah terliur dah..hahahhaha..... XP

Chooyaya! said...

anon : kalau nak makan jugak tp taknak masak maknanya kena kunyah kaki jer la. free. tp tu la. xsedap... haha.

Chooyaya! said...

missalongwani : resepi eh? ok ok. boleh.

asam pedas
bawang merah, bawang putih, belacan, asam jawa, cili kering rebus buang bijik, kunyit. blender. tumis sampai garing. masuk air. masuk gula, garam, perasa kalau nak. masukkan ikan. pastu kaksu suka masukkan daun kesum. siap!

makan ngan kicap manis. hoi! NANGES~!!

bettyboops said...

sue..

bila nak balik jengka lagi..?? i nak ikut..!! nak rayau pasar malam, tengok town jengka n lambai ratu kat ex-universitas..

take care babe..

missalongwani said...

wah...kene carik ikan ni....nak buat jugak..HARUS...nanti tayang kat kak su..kalu menjadikla..hahahahahha..tq kak su...
p/s: kicap manis kipas udang mmg sedap..hewhewhew

Chooyaya! said...

bettyboobs: u! mengada taw? time i dah nak bersalin ni la baru nak ikut balik. sebelum ni tadek plak. gewammm!!!

Chooyaya! said...

missalongwani : ok. kalau dah masak, lekas bgtau kaksu ok? kaksu nak tgk.

LinkWithin

LinkWithin