Monday, March 2, 2015

Beautiful Sunset at Pulau Dayang Bunting

Assalamualaikum…

Jumaat sampai Ahad haritu I join Nadia dengan kawan-kawan rapat dia for Hen Weekend Gateway. Uniknya all of us barely know each other. Semua come from different group. Jaja is Nadia punya kawan sekolah and kawan mengaji masa dorang kekecik dulu. I ex-housemate dia. Hui and Azrina is Nadia’s ex-colleague masa dekat EY, Fiz pulak colleague dia sekarang and Ellinor is a friend of her boy-friend dulu. But surprisingly no drama, no heart feeling and semua smooth jer. Maklumlah pempuan ni biasa banyak sangat drama swasta. Itu tak puas hati, ini tak puas hati. Kan? Lekas ngaku!

Memula masa Nadia ajak I, I cakap I don’t know them. I feel awkward. Nak pulak I ni memang jauh la dari ‘dunia’ Nadia and kawan-kawan dia. Totally different. But Nadia cakap it’s ok. Just try to get to know each other. Make friend. Untuk dia. And dia kata, dia kawen sekali jer. So this is the only time. Pleaseeeeeee. So takper la. For her, I pergi. Lagipon I kenal Jaja jugak. Not that close tapi at least I have her.

Kitorang pergi by flight. Dekat Langkawi kitorang stay dekat The Andaman, a Luxury Collection Resort. Memang lawa nak mampos hotel ni. Second day sampai, kitorang pergi Yatch Cruising. BBQ, Jakuzi dalam kapal and tengok sunset. MasyaAllah lawanyaaaa tengok matahari terbenam and the weather sangatlah awesome. Tak hujan. Alhamdulillah… Semua smooth jer.


Sunset near Pulau Dayang Bunting


3 days 2 night full of activities. Nanti later I share gambar and tips ok? I seriously tak sangka Langkawi ada semua ni. Ni seriously the other side of Langkawi yang I tau. Biasa kan Langkawi orang pergi beli pinggan mangkok minyak gamat kain batik tok nenet semua?  Tapi ni lain. Most of our time, kitorang ada dekat Pantai Chenang. Dine in dekat nice restaurant yang amek order ialah Mat Salih. The food is awesome, beautiful people, beautiful scenery and memang romantic sangat…

Stay tuned ok? Nanti I story lagi panjang-panjang.

Love,
Chooyaya
**Tetiba nak love love. Haha.

-eNd-

No comments: