Friday, February 27, 2009

Yo! Sushi

Intan & Mr. Dorayaki

Me enjoy eating salmon sashimi very-very much!

Total plate = 21 for 3 person

Kaklong pura2 mabok makan salmon sashimi

Intan is the champion. Dia makan paling banyak


I'm back! Burrp... Alhamdulillah... Aku baru jerk balik dari keluar berpoya2 dengan Intan & Kaklong. Sesuka hati jerk kami keluar pukul 10.00am and balik semula offis pukul 3.15pm. Memula kitorang lunch dekat Yo! Sushi Pavilion & lepas tu pegi Medan Mara dekat jalan TAR.

Anyway, blog aku nih dah jadik macam blog makan-makan plak. Hahahahaha... Tiap2 kali update, asyik2 pasal makan jerk....

Aku terpengaruh nak makan dekat sini pasal Nadia la. Dia ckp, Yo! Sushi yang harga sushinya mmg agak mahal berbanding Sakae Sushi n Sushi King ada buat promotion, makan sampai giler just for RM32++. Aku yg sememangnya hantu sushi ni sure la meleleh air liur. Dari malam tadi dia cerita aku dah terasa salmon sushi tu kat tekak aku.

Aku punya target satu jerk, aku nak makan salmon sashimi jerk. Tapi masa aku kat sana, dowang tak bubuh pun on-tray. Aku kena request baru dapat. Tu pun dia bagi 3 plate jerk. Benci la. Butter fish pon takda... Hukhuk, tapi takper... aku tetap puas hati pasal dapat makan Sushi lain yang gemuk2... Macam aku... Kikikiki

Lepas makan, kitorang gerak ke Medan Mara. Aku teman Kaklong nak alter baju dia. Aku pun survey2 la tempahan baju kat situ and aku jumpa kedai yang murah untuk buat Korset+kebaya for only RM180. Kat kedai cina yang aku tgk last time, upah korset sahaja up to Rm500.. Fuyoo!!!

Masuk jerk opis, aku buat muka tak bersalah jerk. Hehehe... Anyway, esok aku balik kampung... Rindu dekat mak punya asam pedas. Dia dah janji nak buat and yang paling penting, esok kami singgah Temerloh serang Ikan Patin Masak Tempoyak. Ni my sayang punya fav ni... :D

Note : Yati pun sangat suka ikan patin masak tempoyak.

2 comments:

yatiyahya said...

kem slm kn pn naemah yer...lama tidak ketemu dia...
terima kaseh juga kerna tau lauk itu kegemaran saya..:)

p/s:asyik citer mkn jek ko nih kobes...

Chooyaya! said...

cikyatie : mmg la kiter ingat.. pasal awak bersungguh2 btol kalau makan ikan patin masak tempoyak ni. Tu pasal ktier ngan awak dulu ad hati nak buat sendirik dekat umah, tp hasilnya mengecewakan pasal pedas nak mampos.. langsung tak blh nak makan