Friday, March 13, 2009

Tag Peti Ais dari Choo Hani

Gambaran dari depan. Ketot jerk peti ais ni... Pendek dari aku


Suram jerk kan suasana dalam dia? Sepi tanpa penghuni... Ni la peti ais orang bujang. Dalam plastik merah tu ada sambal tumis.. Yum yum *Dah selamat pagi td aku makan ngan intan. Makan ngan roti, ala2 sandwich la kononnya



Nampak tak telur pelbagai size tu? Pastu ada quaker oat dalam bekas alumunium and ada 'air sedap'

Gambar Bonus : Tu henbeg kt tepi tu.. Kuali pun ada.. Grrrrr...

Ni la taq paling kelakar aku pernah tgk.. Tapi pasal Choo Hani dah tag kan aku, so aku dengan suka ria pun menerima cabaran dari dia.. Nyeh nyeh .

Tapi harap maklum yer? Peti ais ni bukan kepunyaan aku, ini ialah kepunyaan tuan tanah..

Takder menda pun kt dalam dia.. Dalam freezer ada pelbagai makanan sejuk beku seperti karipap goreng, daging burger, fries, hash potato ngan ciken drummet (ini semua bukan aku yg punya) * tak dpt nak snap pix pasal pg td dah lewat nak gi kerja.. Tp usaha jugak nak amek gambar peti ais.

Pastu kt bahagian dalam peti ais, seperti didalam gambar ternyata ianya hanya diisi dengan angin2 serta udara2 sahaja.. Kat rumah ni ikut musim, kalau dah banyak sgt makanan smpi melimpah2, kalau dah takder.. Sekosong2 alam..Tetapi didalam gambar, ada nampak plastik merah kan? Itu ialah sambal tumis ikan bilis yang aku tapau dr umah Poziah Gous malam td. Dengan muka tak malu aku suruh dia bungkuskan.. Hehe..Dia buat Majlis Doa Selamat. Saz tambah 2 kali pasal nasik lemak+sambal dia very nice... Pandai gak budak kurus tu masak.


Dibahagian tepi anda akan nampak telur yg bercampur2 gred aku punya ngan tuan tanah. *Aku punyer mesti la yg besar :p Pastu ada dalam plastik alumunium tu ialah quaker oat yang dipandang sepi kerana dulu masa zaman aku semangat nak diet, tu kiranya makanan asas la.. Tapi sekarang tak lagik... :D

Pastu ada air 'sedap' kan? Ha.. tu Sazli yg suka beli. Tiap kali datang, dia biasanya bawak air2 tu..

Kt bawah freezer tu biasanya ada roti canai segera - tuan tanah punyer n aku plak suka beli roti pharata. Pasal, kalau Sazli lapar, aku buatkan dia menda tu jerk la.. Bakar roti tu n makan ngan telur mata + sos.


Buah2 plak biasanya akan layu sendirik jerk dlm tu.. Aku tak berapa suka, ntah eh? Kecuali nenas jerk.. Tu my fav la.. Beli sebijik, potong2 n bubuh dalam bekas.. Laju jerk aku makan ngan kicap manis.. Yummy!

Ni ha ada gambar bonus.. Gambar dapur... Nampak tak handbag kat tepi tu? Ha... tu tandanya gambar nih diambik masa aku sebok nak pergi kerja.. Yg kuali tu, ntah saper la masak n tak pandai nak basuh.. Aku dah tak larat ak jadik maid nyah oi!


p/s: Segannya ngan Choo Hani, peti ais dia meriah jerk.. Tu baru nampak orang yang suka memasak... Kekeke


Aku nak tag Yatie, Keary, ET, ngan Naz. Meh share2 gambar

7 comments:

chOo chOo said...

ekekek pat nye ko wat tag peti ais neh.

aku nak gelak ok mase dpt tau aku kene tag soh tayang peti ais nih.

adoii mcm mcm doang ni :))

ahehehe... ko slalu cm tu tau. jap je lagik peti ais ko mesti penohhhh jugak :P.

aku bujangg pon lagi ampeh. dlm peti ade air sedap2 jer. lain lain aku tak dulik dah hehehe...

tu tu, blom pape rajin dah macak tuk yg tercayang ....

dah la koooooo chOoo tanak aku tetipuk giks. :P

ps : mee suah ko je aku tak test test lagik ...

Chooyaya! said...

choo : kekadang semangat membeli belah mmg mebara, tp time nak masak bercinta habes ok? tu kekadang yg membazir tu... elok dibiarkan kosng, sopi tetapi bersih

p/s: ko serius ker cuba resepi2 bodo aku tu choo?

chOo chet tatau beza cili padi ngan cili api hehhe said...

nak try lah...sbb nizam mcm ko lah...ske mkn pedas2 neh heheheh

Azealea Dz said...

dayyuum....fridge pun ada tags skang ni? aiyooh. hahaha. i tried persuading nadya to blog,but she said malas..

Chooyaya! said...

Azalea : Hahahaha.. layankan ajer... tp serunuk apa? I nak tag U jugak!

Azealea Dz said...

hahah...malu la..
my fridge kosong mengalahkan org bujang ok..hahah
futsal kat ampang lg x?lama x nmpak.

Chooyaya! said...

azalea : ala... masukkan ajer. pastu tag kawan2 yang lain. kelakar ok? futsal ada jugak. tp kat ampang dah jarang la...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...