Monday, June 22, 2009

Cut & Paste Dari Puan Yatie Yang Bikin Gua Leleh Hingus Di Pagi Isnin

She’s married..there you go..cik suraya and now become Pn Suraya..

She’s my best friend during in KL last time.. rapat sehingga semua benda perlu dikongsi bersama..

For the first time I’ve ever met her..she’s so snobbish look alike…and I was like..”taknak lah kawan dengan org yang sombong..dahlah pakai kebaya saloma..”

She was secretary of my new boss during that time..jalan lengang lenggok angkut pasu bunga dari ofis lama…asyik lalu lalang depan aku yang duduk kat tepi ‘highway’…

And I was in medical leave about three weeks after that…kembali ke ofis…Su menjadi umpatan org…she’s just sitting inside her room and doesn’t want to mix up wif everybody there…muka seius giler tgh menaip…

Satu hari, aku tgk roster… “Alamak, kena duty dgn Suraya!”

kami ditugaskan basuh pinggan bersama-sama tapi kena buat jugak..aku ingat nak mintak tukar dgn org lain, tapi mcm tak professional plak…so buat jugak lah….

memula nak warm up mcm lama sikit..tetiba dia peramah cerita pasal ex-bf dan segala bagai…aku jadi pendengar..dan selepas itu menjadi rapat..aku dan atin org yang paling rajin datang bilik dia..sebab bos su yg mcm ‘humpty dumpty’ tu sangat baik dengan kami…*wink*

(dia blh ckp aku jelling dia masa dia lalu tgk aku! Sampai sekarang aku tetap ckp aku tak buat!)

Tapi aku kena transfer company lain- ofis tingkat 8…due to company has a big problem….
But still ok…sbb kitaorang tetap lunch dan having a supper together…

Bila su dapat claim atau elaun ke apa..aku akan paksa dia divide by two…. Mesti…dan aku kalau dapat claim outstation pun kena divide by two… So saper2 di antara kitaorang yang dapat duit – muka pun bercahaya walaupun duit tu orang lain yang dapat….

Every weekend dulu, kitaorang akan update aktiviti yang dibuat di rumah…

Membasuh, menyental bilik air, melipat baju…bla…bla…comparing each other dan gelak sorang2…kalau aku masak, aku tepon su..datang mkan...

Pernah aku masak ikan patin masak lemak tempoyak...pertama kali masak lemak..tanya su..aku expect dia tau...

aku: eh nak masuk berapa cili padi ni?"

su : segenggam boleh jugak...

giler! dan aku dengan lurus mcm pembaris, masukkan segenggam..su masak sambal tumis sampai terpercik ke dinding paling atas, dan lemak tempoyak aku jadi lemak yang pedas nak m****s!..disebabkan masak memasak bermula pukul 8 malam...dah siap masak pukul 11 malam...sebab byk gelak dan merepek...aku dah tak larat nak makan sebab terlalu ngantuk masa tu...jadinya kami makan esoknya...

kadang-kadang call pagi2 buta hari ahad..ajak pegi breakfast dan lepas breakfast terus gi klcc…tak mandi ok..sampai petang…muka control gila…tgk movie siap bershopping….

Pernah satu hari yang mulia, kitaorang borak2 masa breakfast kat NZ…tetiba ajak gi tgk movie..
apa dia? Duhet aku tinggal rm50 nk tgk movie..dahlah gaji masuk lambat lagi…tapi pergi jugak…share…tak makan apa2 pun masa tgk movie…bayar tiket parking, pastu beli biskut …takder2 nak window shopping sbb dikhuatiri akan menanges sebab masing2 tgh takder duit!

We shared all the laughters , tears and joys…share everything pasal rumah, problem, chenta dan personal…she’s know everything about me and I know bout her too….

Kami suka merapu..suka mencipta lawak yang bukan-bukan…dan gossips!

Terlalu byk benda yang dikongsi..susah dan senang…kesemuanya….

Kami sama-sama gemuk dan kutuk muka masing-masing yang macam brokoli dan kobes…

Gaduh? Saper cakap tak pernah…pegi naik keta sama2 tapi balik naik taxi….

Su is kind of outspoken person, and myself kind of like merajuk sort of….but we’d try to manage each other….

Masa aku kawen dulu, hari2 dia ckp dia dah takder kawan…but we are still remaining the friendship, right?

Dan masa aku transfer JB dulu….su komplen aku suka buat decision tanpa merujuk pada dia dulu…yes I admit that I was regret tapi ini pengorbanan yang perlu aku buat….

Last nite, tetiba aku jadi sedih dan countdown yang dia akan bernikah… and she’s become a wife to Sazli ..memang berhasrat hendak tgk dia bernikah….tapi malangnya tak boleh….but whatever it is i am grateful that she has a good husband like sazli…Yang boleh membimbing dunia dan akhirat…bersama-sama dalam susah dan senang..

Aku gembira dengan seikhlas dan setulusnya!

Hope that her marriage will be lasting and happily ever after..hingga ke anak cucu…
Inysaallah, me, aie and nuha will attend the reception at her kampung.
i would like to be there…!

p/s: Su, kita hadiahkan cawan eh?

No comments: