Thursday, November 18, 2010

Raya Haji Pon Best Jugak

Nak cerita pasal raya haji kelmarin, tapi penat sangat-sangat! I baru siap spring cleaning rumah. Giler kan? Orang spring cleaning hari cuti, haku bantai spring cleaning balik dari kerja. Ni pon badan bergetah-getah tak mandi lagi. Ketiak masam pahet tok sah cakap la. Dah tadek dah bau epal masam, ni epal benyek pon dah ada ni.. *sambil angkat ketiak dan bau. Bodoh nih!

Tadi siap berus sinki guna berus gigi demi mencarik dan membunuh kotoran degil. Hnsss Hnsss. Skarang sangat berbangga kerana rumah dah berbau febreeze anti bakteria kaler oren. Orang guna febreeze tahan sebulan, I pakai tahan seminggu jerk. Selagi tak lencun tilam dengan sofa, I tak berenti menyembur.

Kadang-kadang jugak bila febreeze dah habes, I main tipu campur air dengan soflan. Bau wongi jugak aper?? Pastu kan kan kan? I kan, kalo dah siap kemas rumah, pasti tersenyum gembira sorang-sorang macam orang senteng, lepas tu asyik-asyik bukak pintu bilik tengok.. Pergi dapur tengok... Tengah duduk-duduk minum air, sanggup berdiri keluar balkoni bau baju wongi lepas basuh and belai-belai. Haha. Sian kan?

Eh tapi sekarang ni nak cerita pasal hari raya haji or pasal nak poyo-poyo mengemas rumah bajet paling rajin di daerah Ampang? Lu pikirla sendirik !


Hamboi... Putisnya bedak dia !

P/s : Bila rumah wangi dan bersih, I memang akan sombong sikit. Takde sebab pun. Saja untuk kepuasan sendiri, padahal housemate bukan peduli pon. Heh! Owh, cerita pasal raya haji nanti la eh? Esok-esok kalau free. Babai u oll...!! Beta mau bersiram !

-EnD-

7 comments:

Fida Ghazi said...

haha.. sempat jugak ko menikmati saat2 rumah lepas dikemaskini.. aku ni?? kemas living hall.. pastu gi dapur.. kemas dapur..gi living hall semula..dah macam kene rompak semula tunggang langgang.. tukang kemas aku sorang.. tukang sepah.. berorang-orang!

Chooyaya! said...

takper.. ko tunggu jerk rifqah besar, nanti dia tolong ko buat kerja, atau cuba ko prektis buat muka garang mcm aku. aku kalau lepas kemas umah otomatik garang. sazli pon takot nak alih2 bantal kecik kt sofa. pijak carpet pon aku tak kasik. suruh carpet tu berehat. kejam kan?

Anonymous said...

yok yok oo je akak baca...mak tetipu nyah...kak mas yp

Chooyaya! said...

kak mas yp, boleh ak nak berkenalan...? :D

wana said...

Bik! kemas bilik I pasni. Tengs~

Chooyaya! said...

wana : boleh saja bu. tp mau pengerasnya!

p/s: yang, rindu :(

wana said...

yang, u ni x abis2 pengeras. haiyoooo hahhahha

ps: miss u too laling!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...