Sunday, September 11, 2011

...The Making Of Adik Giant...

Hair grows hair grows.. Sila bertenang semua. Jangan histeria ye? Say good bye to my long hair. Tsssk tsssk (T_T) Tetiba harini emos bila tengok gambar-gambar lama yang rambut panjang mengurai bak pontianak harum sundal malem kiter sudah tiada lagi diganti dengan potongan rambut ala-ala adik Giant yang kaku dan kejung didalam Doraemon tu.

Terima kasih kepada komen Anis yang dia berbunyi begini 'Maksu! Kenapa potong rambut? Dah muka nampak tua!'. Lantas dibalas, 'Eh? Bukan rambut pendek ke yang nampak muda? Semua orang cakap macam tu, tadi pon Apis kata omel' Lalu dibalas, 'Celah mana yang omel?'

Tu tak kira lagi Apis kata macam ni, 'Maksu, Apis tak pernah ikhlas pun bila memuji Maksu. Jangan nak perasan sangat'. Jujur kan Apis? Suka sangat ni. Lantas terus melompat bintang. Lalalala.

Terlalu berterus-terang pon kadang-kadang tak ok jugak kan? Kecik ati. Lantas merasa menyesal memotong rambut bilamana muka yang sedia tembam terus menjadik ala-ala kuali selepas dipotong.

Konon nak omel sangat kan? Nak nampak muda sangat kan? Nah, rasakan! *Eh, gigih nak nampak muda padahal memang dah melebihi suku abad pon usia. Wah! **Petir sabung-menyabung.

Ni gambar malam sebelum memotong rambut. Panjang sangat dah. Dah naik rimas. Rambut jenis tebal dan berat. Bila panas menjelma, migrain bermaharaja lela. Lagipun susah nak bersukan dan mandi wajib. Eh. Cukup banyak alasan nak berambut pendek ni. Ni mekalau tetiba hujung katil tengah-tengah malam ada hantu gemok rambut panjang duduk tak gerak-gerak macam ni, agak-agak pengsan tak?



Adik Giant yang memakai topi.

Dia pon nak pakai topi jugak! Taknak kalah. Hesh!

Sama kan muka? Eh. Jangan terpedaya sangat aih. Ni snap yang ke 45 baru nampak ok sikit macam ni. Kalau tak, muka dah macam kuali. Kalau pendek sikit lagi dah sama macam Abu Bakar Elah. Tapayah potong mahal-mahal kat kedai. Bubuh je tempurung kelapa, lekap dekat kepala, and gunting. Haha.

Tak lawak pon. Nenenenene.

Oklah, nak sambung beremosi tentang rambut. Bye.

-EnD-

6 comments:

mama_afiq said...

pakai tempurung kelapa pun bagus jugak.. jimat duhet... dah lama jenguk sini.. skali jenguk trus gelak sorg2 xpsl2 org ingat i sewel haha...

Jan@Afzan said...

su..

ok jek tgk rambut baru Su.
Mana ada nampak tua..sama jek lah!
Dunt worry, age is just a number!
Yang penting, hati kena riang!! kikiki

Anonymous said...

cantikla tu su.kalau panjang sgt banyak pakai syampoo....kmasyp

Lenny said...

eh ok je i nengok... elok je la su...

Chooyaya! said...

Mama Afiq - ni kalo ada orang kata giler, jangan salahkan kiter taw...?? :p

Kakmas - best jugak teori kakmas tu. hehe

Jan - yerla yerla... age is just a number... *ambik hati

lenny - betul??? tak tifu???

Lenny said...

btull.. tak tifuu.. so skang sila banjer pavlova satu aci? ngeh ngeh ngeh...:D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...