Wednesday, September 7, 2011

Sambal Torpedo. Pom Pom Pom! Pak Mat Tempe Belanggar Motokar.

Sambal ketuk/sambal goreng/sambal torpedo/sambal totok. Just name it! Macam-macam jenis nama orang bagi. Kalau guna cili burung tu, I kasik dia nama Sambal Torpedo Buasir Bunga. Ko mampu? Haha.

Eh, bongok jugak layout baru blog ni. Ah. Persetankan. Dah la jubur pedih ni, semua gara-gara perut meragam. Makan selama 6 hari, berak tak jugak. Ko bayangkan la, 6 hari bai. Segala mala gas semua naik kepala sampai I dah naik fenin. 

Fenin macam air naik kepala, paham?

Smalam masa dalam kereta, I bagitau Saz awal-awal, 'U, I tak berak dah 6 hari ni. Ni kompem berak bau longkang ni'. Skali I pon melepaskan ges. Pastu Saz jerit kuat-kuat, 'Ini bukan bau longkang! Ini bau loji tahik!' Hahaha. Dah kentut kan? Takkan bau perfume. Semua orang kentut pon busuk. Ke ko kentut wangi? Jangan nak tifu.

Pastu tadi, I terpaksa la makan ubat sembelit. Hambek kau! Puas hati berak. Bak kata Kak De I, 'Lega dik, sebesen tahik aku keluar!' Jijik kan? 

Dah yang cerita pasal taik ni kenapa? Padahal I nak kasik resepi Sambal ketuk tu. Ala. Sajer nak peramah-peramah kasik resepi. Padahal orang lain semua dah tau. But this is my way dijamin sedap hingga menjilat siku.

Bahan-bahannya : Cili padi, bawang kecik, bawang besar, bawang putih, ikan bilis. Semuanya digoreng berasingan. Memula tumbuk cili padi, diikuti dengan bawang's dan last skali ikan bilis. Perasakan dengan sedikit garam, gula and a dash of fish sos. 

Makan dengan nasik panas-panas. Perrghhh! Kalau tak tambah, memang fentifu la. Try tau? Ni resepi jawa turun temurun ni (pepandai buat cerita).

Dah. Tu je nak bagitau. Bengang ni. Pasal dah semakin gemok. Selulit babat merata tubuh. Bensi! Lepas ni takmau dah update entry pasal makan. Itu semua la punca kegemokan dan tahik takmao keluar. Heh!

-EnD-

3 comments:

rina mazlan said...

Ko takleh 'berry' eh? hahahahahh aku tukang gelakkan je boleh? ko try minum teh o pekat2 jgn letak gula ngan susu lak. Minum panas2, gerenti ko terkucil2 cari jamban. Try la.

Chooyaya! said...

semua menda dah try. last2 aku makan uabt sembelit jerk. setel.

wana said...

Nk btau gak psl ko tag kt aku aritu. Sambal ni aku dh bese wt klo agak2 menu mkn x brape nk pedas. Ha nk try aku wt plak??? Berdas2 ko kne nnt. Hahahahahahaha. Ok bye.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...