Monday, February 9, 2015

Scott’s® #Momazing Campaign Launch

STICKY POST
 *Please scroll down for new entry*

Assalamualaikum..

Sekarang kan? Bila tengok Shein dah pandai merajuk, drama guling-guling atas lantai bila dia tak dapat menda yang dia nak or bila dia taknak lepas tangan I waktu pagi, suruh peluk dia lama-lama (because he doesn’t want to get off from the bed) I mesti cakap dalam hati, ‘Tak sangka, Shein dah sebesar dan sebijak ni’. Lepas tu sebak tak tentu hala. Haha. Emos. I rasa macam tu sebab I know Shein nak I selalu dekat dengan dia. Because I know he lovessss me. (Sebab I selalu rasa dia tak sayang I) LOL

Ada this one day kan? I rasa macam nak merajuk sangat dengan Shein. Sebab masa I jemput dia dari rumah Maktok from office, dia boleh buat taktau masa I panggil dia. He was busy doing his thing. Kiter ni punyalah rindu dekat dia. Ingatkan masa dia nampak I, mau la dia hug or kiss me tapi tadek. Lepas tu bila Baba pergi dapur, dia boleh tinggal I sorang-sorang dekat hall and kejar Baba. I sebak kot? I rasa macam dia tak sayang I jer. Sazli sampai jer, I mengadu pada dia. I cakap, ‘Shein tak sayang I kot?’ Kata Sazli, ‘Mana boleh tak sayang, you kan Mama dia?’. To be frank, masa tu mood I memang kelaut. Sedih sangat.

Dalam kereta pon tak habes-habes I tanya dia, ‘Sayang Mama ke tak?’ Shein buat tak paham. Geraaaam! But at the same time, I sedih.

Balik tu masa sampai dekat rumah, sementara Sazli mandi, I teman Shein tengok tv cerita Ultraman, Shein tetiba duduk sebelah I. Padahal masa tu dia tengah bizi imitate Ultraman berlawan dengan rasaksa yang dia tengok. Dia duduk dekat sebelah I. I pandang dia, dia pandang I. Lepas tu I tanya dia, ‘Shein, kenapa?’ I was expecting him to tell me something (padahal Shein bukan boleh buat sentence pon lagi). Bila the moment when our eyes met, dia pegang pipi I and slowly kiss my lips. Lepas tu dia senyum. Get off from the chair and sambung belawan dengan angin.

I sebak taktau nak cakap macam mana, terus I teared. Ya Allah. Tak boleh describe my feeling at that moment. I rasa, Shein tau perasaan I yang tengah sedih sebab I ingat dia tak sayang I. He cannot say ‘I love you Mama’ yet, but he express it by his action. Itu ialah my #Momazing moment as a mom.. I akan ingat tu sampai bila-bila.

Pada 29 January baru-baru ni bertempat di Kidzania Kota Damansara, I berpeluang untuk attend majlis Scott’s® #Momazing Campaign Launch dengan another few bloggers. Best! Sebab dekat launch kempen tu I dapat banyaaaaaak info pasal nutrition yang kiter as a mom perlu tau supaya kiter dapat memberikan dan membekalkan nutrisi yang terbaik buat anak-anak kiter yang sedang membesar.



Bersama Mr. Scotty yang suka mengekor I kehulu-kehilir. Naughty!



Mimi in the house yo! 





Sapa tak kenal Fillanie.


Dengan Samantha dari Nuffnang, Mimi and Dayuyuna

Nutrition talks tu diberikan oleh Ms. Gay Li Tan, GlaxoSmithKline Consumer Healthcare’s (GSK CH) Global Expert Marketing Manager for Nutrition. Thanks Ms. Gay Li Tan! Banyak kot ilmu yang dia share dengan mommies that day? One thing I know masa tu ialah, dengan memberikan satu sudu penuh Scott’s® Emulsion kepada anak anda (yang berumur 1 tahun ke atas) anda telah memberikan anak anda bekalan nutrisi yang cukup untuk tumbesaran anak anda.


Ms Gay Li Tan,  (in red) dan Ms Katharine Chen (in blue), Marketing Director of GlaxoSmithKline (GSK) Consumer Healthcare Malaysia dan ballerina semasa pelancaran Scott's #Momazing Campaign Launch.

Scott’s® telah berada dipasaran lebih 85 tahun di Malaysia dan menjadi jenama yang paling dipercayai oleh Ibu-Ibu untuk bekalan nutrisi tambahan kepada anak-anak yang terbaik semenjak turun-temurun lagi.

With Scott’s®, kiter sebagai Ibu tidak lagi perlu risau akan kemungkinan anak-anak kiter akan kekurangan nutrisi seterusnya mudah dihinggapi penyakit disebabkan sistem imunisasi badan yang lemah kerana dalam satu sudu penuh Scott’s® tedapat pelbagai vitamins yang diperlukan dalam diet seharian anak-anak kiter. Diantaranya Vitamin A (to support healthy immune function), Vitamin D (untuk menyokong perkembangan tulang), dan yang paling penting ialah kandungan Omega 3 with DHA yang membantu perkembangan otak secara optimum seterusnya menjadikkan anak-anak kiter bijak dan sebagai bonus kiter akan berpeluang untuk mencipta #momazing moments all the time dengan anak-anak kita dengan Scott’s®!

Scott’s® ialah jenama No. 1 Child Health Supplement in Malaysia (as reported by Nielsen, MAT December 2014) dan baru-baru ini telah menerima Gold Medals in Marketing Excellent Awards 2014 for Excellence in Consumer Insight and Excellence in Data Driven Marketing. Amazing kan?



Scott’s® #Momazing Campaign Launch recognizes and celebrates mothers and the special moments they experience as moms. Disamping itu GlaxoSmithKline Consumer Healthcare SdnBhd (GSK CH) ingin mencari the most ‘Momazing’ moment melalui kempen ini. Pelbagai hadiah menarik disediakan untuk pemenang-pemenang. Semua orang boleh menyertai pertandingan ini.

Caranya amat mudah.



Anda hanya perlu:

  1. Submit gambar #momazing moment anda beserta caption dan hashtag #momazing dan #ScottsMY di Facebook, Twitter dan Instagram
  2. Hantar Direct Message kepada Scott’s® Malaysia FB disini dan sertakan


-       FB/Twitter/Instagram Profile Name
-       Nama penuh peserta
-       Direct Url post yang berkenaan
-       Email address
-       Contact Number
-       Hubungan dengan kanak-kanak
-       4 digit terakhir myKid. 

Untuk keterangan lanjut about this #momazing campaign anda boleh layari www.facebook.com/scottsmalaysia atau melalui website http://www.scottsmomazingmy.com

Good luck!

-eNd-

No comments: