STICKY POST
*Please scroll down for new entry*
Sekarang kan? Bila
tengok Shein dah pandai merajuk, drama guling-guling atas lantai bila dia tak
dapat menda yang dia nak or bila dia taknak lepas tangan I waktu pagi, suruh
peluk dia lama-lama (because he doesn’t want to get off from the bed) I mesti cakap dalam hati,
‘Tak sangka, Shein dah sebesar dan sebijak ni’. Lepas tu sebak tak tentu hala.
Haha. Emos. I rasa macam tu sebab I know Shein nak I selalu dekat dengan dia.
Because I know he lovessss me. (Sebab I selalu rasa dia tak sayang I) LOL
Ada this one day kan? I
rasa macam nak merajuk sangat dengan Shein. Sebab masa I jemput dia dari rumah
Maktok from office, dia boleh buat taktau masa I panggil dia. He was busy doing
his thing. Kiter ni punyalah rindu dekat dia. Ingatkan masa dia nampak I, mau la dia hug or
kiss me tapi tadek. Lepas tu bila Baba pergi dapur, dia boleh tinggal I
sorang-sorang dekat hall and kejar Baba. I sebak kot? I rasa macam dia tak
sayang I jer. Sazli sampai jer, I mengadu pada dia. I cakap, ‘Shein tak sayang
I kot?’ Kata Sazli, ‘Mana boleh tak sayang, you kan Mama dia?’. To be frank,
masa tu mood I memang kelaut. Sedih sangat.
Dalam kereta pon tak
habes-habes I tanya dia, ‘Sayang Mama ke tak?’ Shein buat tak paham. Geraaaam!
But at the same time, I sedih.
Balik tu masa sampai
dekat rumah, sementara Sazli mandi, I teman Shein tengok tv cerita Ultraman,
Shein tetiba duduk sebelah I. Padahal masa tu dia tengah bizi imitate Ultraman
berlawan dengan rasaksa yang dia tengok. Dia duduk dekat sebelah I. I pandang
dia, dia pandang I. Lepas tu I tanya dia, ‘Shein, kenapa?’ I was expecting him
to tell me something (padahal Shein bukan boleh buat sentence pon lagi). Bila the moment when our eyes
met, dia pegang pipi I and slowly kiss my lips. Lepas tu dia senyum. Get off
from the chair and sambung belawan dengan angin.
I sebak taktau nak cakap
macam mana, terus I teared.
Ya Allah. Tak boleh describe my feeling at that moment. I rasa, Shein tau
perasaan I yang tengah sedih sebab I ingat dia tak sayang I. He cannot say ‘I
love you Mama’ yet, but he express it by his action. Itu ialah my #Momazing moment as a mom.. I akan
ingat tu sampai bila-bila.
Pada 29 January
baru-baru ni bertempat di Kidzania Kota Damansara, I berpeluang untuk attend
majlis Scott’s® #Momazing Campaign Launch dengan another few bloggers. Best! Sebab
dekat launch kempen
tu I dapat banyaaaaaak info pasal nutrition yang kiter as a mom perlu tau
supaya kiter dapat memberikan dan membekalkan nutrisi yang terbaik buat
anak-anak kiter yang sedang membesar.
Mimi in the house yo!
Nutrition
talks tu diberikan oleh Ms. Gay Li Tan, GlaxoSmithKline Consumer Healthcare’s (GSK CH) Global
Expert Marketing Manager for Nutrition. Thanks Ms. Gay Li Tan! Banyak
kot ilmu yang dia share dengan mommies that day? One thing I know masa tu
ialah, dengan memberikan satu sudu penuh Scott’s® Emulsion kepada anak anda (yang berumur 1
tahun ke atas) anda telah memberikan anak anda bekalan nutrisi yang cukup untuk
tumbesaran anak anda.
Ms Gay Li Tan, (in red) dan Ms Katharine Chen (in blue), Marketing Director of GlaxoSmithKline (GSK) Consumer Healthcare Malaysia dan ballerina semasa pelancaran Scott's #Momazing Campaign Launch.
Scott’s® telah berada dipasaran lebih 85 tahun di
Malaysia dan menjadi jenama yang paling dipercayai oleh Ibu-Ibu untuk bekalan
nutrisi tambahan kepada anak-anak yang terbaik semenjak turun-temurun lagi.
With Scott’s®, kiter sebagai
Ibu tidak lagi perlu risau akan kemungkinan anak-anak kiter akan kekurangan
nutrisi seterusnya mudah dihinggapi penyakit disebabkan sistem imunisasi badan
yang lemah kerana dalam satu sudu penuh Scott’s® tedapat pelbagai vitamins yang diperlukan
dalam diet seharian anak-anak kiter. Diantaranya Vitamin A (to support healthy
immune function), Vitamin D (untuk menyokong perkembangan tulang), dan yang
paling penting ialah kandungan Omega 3 with DHA yang membantu perkembangan otak
secara optimum seterusnya menjadikkan anak-anak kiter bijak dan sebagai bonus
kiter akan berpeluang untuk mencipta #momazing moments all the time dengan
anak-anak kita dengan Scott’s®!
Scott’s®
ialah jenama No. 1 Child Health Supplement in Malaysia (as reported by Nielsen,
MAT December 2014) dan baru-baru ini telah menerima Gold Medals in Marketing
Excellent Awards 2014 for Excellence in Consumer Insight and Excellence in Data
Driven Marketing. Amazing kan?
Scott’s® #Momazing Campaign Launch recognizes and
celebrates mothers and the special moments they experience as moms. Disamping itu GlaxoSmithKline Consumer
Healthcare SdnBhd (GSK CH) ingin mencari the most ‘Momazing’ moment melalui
kempen ini. Pelbagai hadiah menarik disediakan untuk pemenang-pemenang.
Semua orang boleh menyertai pertandingan ini.
Caranya
amat mudah.
Anda hanya perlu:
- Submit gambar #momazing moment anda beserta caption dan hashtag #momazing dan #ScottsMY di Facebook, Twitter dan Instagram.
- Hantar Direct Message kepada Scott’s® Malaysia FB disini dan sertakan
-
FB/Twitter/Instagram Profile
Name
-
Nama penuh peserta
-
Direct Url post yang
berkenaan
-
Email address
-
Contact Number
-
Hubungan dengan
kanak-kanak
-
4 digit terakhir myKid.
Untuk keterangan lanjut
about this #momazing campaign anda boleh layari www.facebook.com/scottsmalaysia
atau melalui website http://www.scottsmomazingmy.com
Good luck!
-eNd-
No comments:
Post a Comment