Wednesday, December 23, 2015

Susu MARIGOLD UHT Dengan 4 Perisa Yang Sedap dan Berkhasiat !

STICKY POST
 *Please scroll down for new entry*



Assalamualaikum..

Semenjak dari zaman I kecik lagi if nak beli apapa product tenusu memang I akan pilih jenama MARIGOLD. Tak kisah la untuk minum terus, makan dengan cereal, nak buat dessert, nak buat bekal pergi sekolah, picnic or outing. MARIGOLD mesti menjadi pilihan I sekeluarga. Now semenjak dah ada anak ni, turun dekat Shein pulak. Wajib every day balik dari School, mesti dia akan ambik sekotak MARIGOLD UHT Chocolate dari dalam peti ais and minum sampai habis. Memandangkan Susu UHT MARIGOLD Chocolate ni is Shein’s favorite, so memang kena ada dalam peti ais I all the time and tak boleh putus bekalan.

Susu MARIGOLD UHT kaya dengan nutrient. Ia mengandungi kalsium, protein dan formula BonePlus unik yang mengandungi Vitamin D yang dapat membantu penyerapan kalsium dengan lebih baik untuk tubuh anda. Nutrien ini dapat membantu perkembangan dan kesihatan anak anda. Rasa dia pon sedap. Korang kena try MARIGOLD UHT Chocolate sebab sekarang dorang dah improved and rasa lebih sedap dari sebelumnya. No wonder la Shein suka giler. I pon ada cuba since tengok Shein bukan main lagi suka. Bila I rasa, memang sedap! Susu ni, bukan budak-budak je yang suka, orang dewasa pon suka jugak. Lagipon susu ni didatangkan dalam kotak Tetra-Pack yang very convenient and suit dengan active life style kami sekeluarga.




Susu MARIGOLD UHT berperisa coklat. Improved taste! No wonder la lebih sedap.


Untuk Shein, memang I nak dia minum susu sampai dia besar sebab susu ni mengandungi kalsium and bagus untuk menguatkan tulang disamping khasiat lain yang I sebutkan tadi. Senang tak payah nak bancuh-bancuh, cuma cucuk je straw dekat kotak dan boleh minum terus.  Letak Susu ni dalam beg and off we go! Boleh minum sejuk dari dalam peti ais or pada room temperature. Tak perlu risau susu ni basi if tak letak dalam peti ais sebab susu ini telah melalui pasteurization process untuk mengekalkan nutrisi dan kesegarannya sepanjang masa. 



MARIGOLD - Susu Berperisa Coklat





Muka serious je si Shein. Takot betul I nak mintak sikit Susu Coklat MARIGOLD dia.





Nyummmssss! Shein memang suka sangat Susu Coklat MARIGOLD ni. Setiap hari, wajib minum. Kalau tak bagi pon, dia sendiri ambik dari dalam peti ais.




I also akan beli stock and letak dekat office. So bila-bila rasa nak minum Susu Coklat MARIGOLD, I boleh minum. Intan pulak, mana yang jadi favorite I, also akan jadik favorite dia.




Seeeeedap!!!


Susu MARIGOLD UHT mengandungi 4 perisa iaitu Full Cream, Chocolate, Strawberry and Low Fat.

Susu MARIGOLD UHT ini terdapat dalam 2 size. 250ml dan 1 litre pack.


If let say la anak korang susah nak minum susu kan? Korang cuba twist cara lain. Contohnya, makan cereal berperisa coklat dengan susu full cream, dorang mesti suka. Atau korang boleh buat dadih perisa strawberry and chocolate menggunakan Susu MARIGOLD UHT. Nak buat mac and cheese pon korang boleh guna Susu MARIGOLD UHT Full Cream atau Low Fat. Rasa lebih sedap! Korang boleh buat agar-agar buah-buahan and ice-cream jugak! Be creative. Macam-macam makanan/dessert korang boleh buat dengan menggunakan Susu MARIGOLD UHT ni.




Diantara nutrient dan kebaikan yang terdapat dalam setiap kotak Susu MARIGOLD UHT

Untuk more info tentang Susu MARIGOLD UHT sila kunjungi laman web ini. http://www.MARIGOLD.com.my/uht.html

Nikmatilah Susu MARIGOLD UHT anda harini!

-eNd-


3 comments:

yatiyahya said...

sis,
saya tak minum susu..mcm mana sis....

Chooyaya! said...

yatiyahya : susu uht coklat ni sedap sis. awak kena cuba minum. susu bagus untuk tulang dan gigi. kalau awak tak minum susu, nanti gigi awak besar. macam sekarang ni la.

kimchaa said...

Suka perisa strawberry ^^ .. yang asli tak suka .. hehe

http ://kimchaa.blogspot.my