Tuesday, October 11, 2016

Cara untuk lebih close dengan Shein

STICKY POST

 *Please scroll down for new entry*

Assalamualaikum..

Gambar dekat bawah ni, Sazli hantar pada I. Masa ni Shein tengah buat exercise and outdoor activity dengan classmate dia. Harini mereka learn to kick the ball and play as a team. I jeles dengan Sazli sebab dia selalu ada masa lebih dengan Shein. Every morning dia akan siapkan Shein pergi sekolah and hantar Shein sampai dekat school gate while I kena masuk kerja awal so takde chance nak buat semua untuk Shein. Sazli pulak office dia punya working time lebih flexible. Kadang-kadang Sazli intai-intai Shein dalam class and also pernah 2 3 kali dapat chance tengok Shein dekat sekolah masa dia tengah latihan Taekwondo. Sazli cakap, Shein behave je. Takde la macam dekat rumah asyik nak main je. Haha. I remember this one time, I drove all the way dari office to his school waktu lunch hour just because of the Teacher told me yang Shein feed himself masa lunch. I intai je Shein dari luar and sebak masa tengok dia suap makanan sendiri. Shein is only 3 years old and dia is the only child so far. Bagi I, he still a baby for me so ada masa I macam tak trust dia untuk buat anything by himself. Lucky for me sebab dekat sekolah I know kawan-kawan dia baik, the Teachers pon baik. He safe at school. At the same time, I always wonder how I wish untuk dapat track every single things yang Shein buat dekat sekolah. Bukan paranoid tapi I nak rasa close to him every single time. I bekerja, kadang-kadang balik rumah tak banyak masa nak spend with him. Selalu rasa banyak yang I missed about him sebab dia mula pandai buat sesuatu dekat sekolah dan bukan masa dia dengan I. I missed that moment!




Shein's and classmates during outdoor activity at school



Tapi tu semua dulu. Now, semenjak ada MaxisONE Kid, I lah Ibu yang paaaaling bahagia sebab I dah boleh track apa Shein buat, dengan siapa dia bercakap and I boleh tau dekat mana Shein berada at that particular time. So rasa lebih close to him. Seronok sangat! Bila masa rindu Shein, I akan buka application MWatch Maxis dekat handphone I and I dapat interact directly dengan Shein. I boleh make a call and chat dengan dia using Kid Watch ni. Let say masa tu Shein dalam class, I boleh dengar apa yang dia tengah belajar, tengok persekitaran dia by camera yang ada dekat Kid Watch tu without dia notice yang I boleh dengar dan lihat. So lebih natural that way. Shein ni kadang-kadang depan I dia malu sikit. Seronok dengar dia belajar dalam kelas and tengok semua yang dia buat include lunch time, Taekwondo and activities. Now I know Shein punya perkembangan disekolah and of coz I rasa lebih close to him sebab I tau apa yang dia buat seharian. Dengan siapa dia bercakap, apa yang dia buat and everything! Ada masa, I taktau Shein dah balik rumah atau belum sebab Baba dia ambik dia awal from school sometimes tapi now tak payah tanya pon I dah tau sebab Kid Watch ni ada GPS and 'Locate Application' yang I boleh tau Shein punya kedudukan. Best kan?



Shein pon suka la pakai Kid Watch ni. Bila I call, dia tau which button to press untuk answer the call.



So stylo Mr Shein!

Now every day sebelum pergi sekolah, Kid Watch ni lah yang dia akan cari dulu. Dia pon suka la bila I selalu call dia. Sometimes, bila dah sampai rumah Baba, Shein also akan call I. Tak perlu risau pasal bill yang tinggi sebab unlimited calls untuk 10 assigned phone number yang ada dalam Kid Watch ni. Shein hanya boleh call and received call dari telephone number yang ada dalam Kid Watch itu sahaja. So tak perlu risau dia akan dapat call from stranger. Dalam Kid Watch ni pon ada GPS tracking function dan I boleh set safe zone untuk Shein. Let say dia keluar dari radius safe zon yang I dah tetapkan, alarm di Handphone I akan berbunyi. So I akan alert dan tau mana kedudukan Shein pada masa tu. Untuk tau dengan lebih tepat macam mana keadaan sekeliling Shein pada masa tu, I boleh gunakan application camera dari Kid Watch yang boleh hantar I live update gambar di mana dia berada pada masa tu. 




Kid Watch ni memang stylo sangat. Warna ceria boleh buat kids excited to wear.




Bila I call Shein, akan appear macam ni dekat screen



Camera yang boleh hantar gambar dari Kid Watch ni terus ke handphone I



GPS Function yang ada boleh locate dekat mana your kids berada bila dia pakai Kid Watch ni.




Function lain yang terdapat di Kid Watch ni.










I also boleh tahu berapa steps, distance dan calories yang Shein dah burn dalam sehari dekat Sport Menu 


Kita boleh also track pergerakan dari mana ke mana. 




Kita also boleh create safe zone for the kids. Let say mereka keluar dari safe zone, alarm akan berbunyi so kita boleh notice dimana mereka berada.


Semenjak I dan Shein menggunakan MaxisONE Kid ni, I memang ada a peace of mind every day. I boleh tau dekat mana Shein berada, apa yang dia buat semua dan yang paling penting I feel close to him sebab boleh dengar suara dia bila-bila masa yang I suka tanpa panggilan telefon. I pon taknak selalu ganggu Shein dekat sekolah by always call dia tapi application yang ada dalam MaxisONE Kid ni boleh buat I kekal berhubung dengan Shein dan dekat dengan dia setiap masa. Seronok sangat bila dapat tengok perkembangan Shein waktu dia takda dengan I while I'm in the office. Now I dah tak rasa missing apapa lagi dah dengan Shein. Kadang-kadang bila I tau dia buat excellent things at school macam buat group punya activity and dia bagi contribution yang banyak pada the team atau dia menyanyi serta hafal lagu dalam class I rasa lebih tak sabar untuk jumpa dia and nak peluk. Seronok sangat! Hubungan I dengan Shein pon lebih rapat sebab I rasa I lebih menghargai dia sekarang berbanding sebelum ni.

Untuk info yang lebih lanjut tentang MaxisONE Kid boleh tengok di https://www.maxis.com.my/en/personal/plans/postpaid-plans/maxisone-kid.html  atau tengok video bawah ni:


-eNd-

No comments: