Tuesday, May 9, 2017

Makanan Yang Terdedah Kepada Suhu Melampau Boleh Mengakibatkan Sembelit, Betul Ke?

STICKY POST
 *Please scroll down for new entry*



Assalamualaikum


Harini kita cerita pasal entry Emak-Emak la pulak eh? Rasa terpanggil pulak nak share satu info yang I baru I dapat ni. Sebelum ni I dah tau, tapi tak sedalam ni. Kira macam tau sipi-sipi jer la. Now bila I korek dan gali lagi dalam terus jadik lebih bersemangat dan excited to share. I nak, biar kita Emak-Emak Sedunia bersatu hati untuk bagi hanya yang teeeeerbaik untuk anak-anak kita. Sebab apa? Sebab hanya dengan membekalkan nutrient yang terpelihara, kita membantu anak-anak agar mudah menghadam makanan yang dimakan serta jadik kuat dari dalam. Kalau kuat dari dalam, anak-anak akan cergas dan cerdas lepas tu nanti boleh la explore more and gain more knowledge lepas tu membesar jadik anak yang bijak. By what? By supply to them nutrient yang baik.  Sebab selalu rasa, child will always be a child. Let them try any foods they like. Takkan la makan process foods sikit pon boleh jadik lembap? But lepas I tau semua info ni sendiri, now only I know how important nutrient is untuk anak-anak. I taknak dah ambik mudah bab ni. So now, I nak share dengan Emak-Emak semua macam mana nak dapatkan kebaikan setiap nutrient dalam diet seharian anak-anak kita. Let’s go!




Peluk apa tu Shein? (^_^)


Kalau cakap pasal perkembangan anak-anak, kita biasanya akan pastikan mereka ni dapat cukup nutrient macam protein, kalsium semua kan? Paling basic la yang semua kita emak-emak tau ialah process foods memang tak bagus sebab ada macam-macam bahan dalam tu yang kita taktau apa dalam dia. Lepas tu usaha la buat sendiri makanan for them. Au Natural gittew. Tapi lama mana la mampu bertahan kan? Haaaa. Korang tau tak sebenarnya makanan yang mengandungi protein jika terdedah kepada kepanasan melampau sebenarnya sukar dihadam? Lepas tu nanti mulalah anak-anak akan mengalami kembung, angin dan sembelit. Sebab apa? Sebab kalau makanan tu terdedah kepada suhu melampau lepas tu protein tu akan sukar diserap masuk kedalam usus. Lepas tu jadik la sembelit semua dan segala nutrient pon anak-anak tak dapat. Kesian kan?

So adalah amat penting bagi kita Emak-Emak untuk membekalkan nutrient untuk anak-anak kita terumatanya Protein. Sebab apa? Sebab Protein ialah nutrient yang penting untuk membina sel otot, kulit, rambut dan menyokong sistem saraf serta sistem immune. Macam mana nak bekalkan protein untuk anak-anak? Haaaaa meh I share. 

Macam I, I bagi Shein Friso GoldTM. Kenapa Friso GoldTM? Kata tadi process foods boleh terdedah kepada kepanasan melampau semua? Dah tu macam mana nak dapat protein sebab sah-sah la Friso GoldTM ni diproses. So ini jawapan dia. Friso GoldTM menggunakan LocNutriTM technology dimana ia memastikan nutrient sehampir struktur aslinya jadi ia mudah dihadam. LocNutriTM technology memelihara nutrient sehampir struktur aslinya semasa process pengeluaran. So bila Shein minum Friso GoldTM  maka I dapat membekalkan Shein protein iaitu nutrient yang terpenting untuk perkembangan Shein dan jika dia dibekalkan dengan nutrient yang terpelihara, maka Shein akan kuat dan sihat dari dalam. Ya Allah, taktau la rasa relief sangat bila I dah tau pasal semua ni.





Friso GoldTM 




Friso GoldTM menggunakan LocNutriTM technology dimana ia memastikan nutrient sehampir struktur aslinya jadi ia mudah dihadam


Specialnya Friso GoldTM ni kalau korang nak tau sebab ianya diimport directly dari Holland. Susu-susu yang dihasilkan oleh mereka datang dari mereka punya farm sendiri sebab mereka memang menitikan beratkan soal kualiti susu mereka. Farm mereka ada lebih dari 19,000 dan lebih dari 140 tahun menghasilkan susu yang berkualiti tinggi untuk kegunaan diseluruh dunia. Mereka proses susu-susu ini dengan berhati-hati terutamanya dari segi suhu untuk memastikan structure of protein tak terjejas so that anak-anak anda akan mendapat nutrien yang terbaik dari Friso GoldTM  Bagus la LocNutriTM technology  by Friso GoldTM sebab mereka memastikan semasa pemprosesan susu ini segala khasiat daripanya dikekalkan dan tidak akan rosak dan memelihara nutrient sehampir struktur aslinya semasa process pengeluaran. Made by nature, made better by science!

Korang boleh tengok video berkenaan LocNutriTM technology  by Friso GoldTM di https://www.youtube.com/watch?v=2ZT5D8_Zan4 

Semenjak Shein bertukar kepada Friso GoldTM   ni pon, memang I nampak perubahan pada Shein. Dia punya sistem penghadaman lebih baik. No more sembelit what so ever. Kesian sangat kalau anak sembelit. Seksa. Kadang-kadang sampai menanges la meneran. Kita yang dah dewasa ni pon seksa kalau sembelit, tambah pulak anak kecil. Bila proses penghadaman lancar, kita boleh tengok sendiri anak-anak akan berselera nak makan. So bila badan sihat, perut selesa nanti Shein akan lebih aktif dan cerdas and boleh la explore more. Makin hari makin bijak! Bila tengok perubahan Shein dengan Friso GoldTM   ni I rasa happy and I sangat suggest supaya Emak-emak semua bertukar kepada Friso GoldTM . Jom bagi anak-anak kita nutrient yang cukup untuk tumbesaran mereka. Macam yang I cakap tadi, berilah anak-anak anda Friso GoldTM   kerana Friso GoldTM   dengan LocNutriTM technology akan memastikan Nutrient terpelihara menjadikan ianya mudah dihadam agar kuat dari dalam, sihat dan cerdas macam Shein!

Kalau korang nak dapatkan Free Sample boleh request dekat http://www.frisogold.com.my/try-friso-gold dan untuk tengok more info pasal Friso GoldTM  serta LocNutriTM technology mereka, anda boleh tengok dekat http://www.frisogold.com.my/try-friso-gold

-eNd-

No comments: