Assalamualaikum...
Last week, Dyba ajak I pergi Arte Plus by Afflexia Serviced Suites KLCC. Check in Sabtu and check out Ahad (semalam la). Kata Dyba, dia dah book bilik through Booking.com, kena dalam RM192.00 macam tu untuk bilik biasa. I try check nak book bilik lain tapi semua dah fully book. Perrrrghhhhh memang hangat la sangat Arte Plus ni sekarang. Kuasa media sosial, asal ada yang unik sikit, we Malaysian sure rasa kena jadik a part of history lepas tu gelabah tetek nak kena jugak pergi termasuklah aku hahahaha. So, since bilik biasa dah penuh, I try book yang jenis 3 rooms. Adaaaaaa pulak. Harga untuk 3 rooms apartment is RM532.62 nett. Dah ada 3 rooms, takkan la I satu family je yang nak pergi, so I drag Aliah, Atig, Ct and Zairie sekali join. Masa bincang dalam group, Sazli cakap yang Arte Plus ni partially finish.. Sure banyak hick up nanti + service apartment kita tak boleh expect dia akan smooth macam hotel. Kata Aliah, adik dia pernah pergi sini and dia cakap OK. So OK lah ada sokongan, we proceed to pay and tengok la macam mana nanti keadaan dekat Arte Plus ni.
To be frank, I memang expect akan ada hick up but takde la terfikir sampai dapat bilik, ada tong cat dalam rumah siap. Hahahaha. Adoi. Lawak la. Dia punya lawak, rasa sampai takde hati I nak marah and bila Booking.com oversea call I semalam tanya kenapa I cancel booking, I cakap je sebab bilik is not ready and taknak tunggu. Booking.com cakap, dia dapat info dari management Arte Plus cakap problem on my side. Kata I nak cancel last minute. Hahahaha. Adoi, Arte Plus ni memang jenis nak lepas tengkok sendiri je. Actually boleh je I cakap suruh Booking.com review balik Arte Plus ni and boleh je I email them macam mana keadaan bilik yang I dapat but dah tuwe-tuwe ni malas dah nak argue, nak gaduh, nak carik pasal dengan sesapa. Ko nak menang? OK. Dipersilakan. Kang defensive, kata kita play victim pulak. So, sekian terima kasih. No further explanation needed. Dalam kes ni, asal I dapat balik refund dah. My review ni pon, I kesiankan my followers and readers yang excited nak book Arte Plus ni, siap ada yang cakap nak check in sini dengan suami (baru kawen). So I taknak korang imagine yang indah-indah so I bagitau experience I dekat sini so at least kalau korang nak jugak pergi and let say ada kejadian yang semakkan kepala, korang takde la frust. Kira macam dah mentally ready la. OK? Sebelum kita tengok bahagian yang tak best, I share dulu gambar yang Dyba sempat ambik masa dekat sana. Gambar memang la nampak cantik. Tapi sabar eh? Baca dulu sampai habes.
Dyba send gambar ni masa I OTW nak ke sana. Yang ni dekat Floating Fantasy dekat Tower 3. Kalau ambik gambar malam, baru cantik.
Ni time malam. Korang boleh google and tengok suasana dekat sini ala-ala dalam cerita Avatar la. Tengok dalam gambar, memang cantik.
This one dekat Sweedish Garden. Yang ni dekat Tower 3. Btw, dekat Arte Plus ni ada 3 tower tau? Yang paaaaaaaaaaaling best is part nak tunggu lift. 15 minutes tunggu lift tu perkara biasa eh? Dengan bilik semua full house, lepas tu lift boleh guna 2 je. Best kan? (^_^)
Sweedish Garden jugak.
Ni dekat Lazy River. Lazy River dekat Tower 1. Nak masuk sini untuk dewasa kena bayar deposit RM20.00. Lecehnya kena bayar dekat Reception, baru amek lift naik Tower 1 and lepas tu duit ambik balik masa nak check out. Kenapa eh nak kena buat macam tu? Macam leceh.
Ni bilik Dyba. Tengok dalam gambar, OK je. Tapi kata Dyba, katil dia punya tilam memang keras and toilet busuk macam taik tersumbat.
So now, ready dah nak tengok macam mana keadaan bilik I? OK before that I bagitau macam mana proses nak check in dekat sini. Problem akan start dari masa nak masuk dalam building Arte Plus ni. Dah la jalan jem, dengan construction ketung ketang kiri kanan, not a good start. Masuk je entrance, kita kena park dekat mana-mana dulu untuk check in sebelum dapat parking space. Tak boleh parking merata. Kalau apartment 3 bilik pon, parking boleh dapat 1 spot only. So please expect untuk parking merata dekat tepi-tepi jalan lepas tu menapak ke bangunan. Takde service orang angkatkan bag ke apa sebab ni service apartment. Lepas tu kata la kalau korang terparking dekat basemen, korang akan meraban nak cari lift mana nak naik ke tempat registration. Panas, habuk (sebab bangunan ni bukan 100% siap pon) so yeah. Good luck.
Dah dapat masuk lobby, please expect a long queue and a service yang agak lembap sebab counter ada 3 je. Basically bukan counter pon, tapi cuma meja kecik cocktail tu je. Lepas dah validate semua booking, dia akan bg access card untuk ke lift, explain macam mana nak pergi to our unit and mintak deposit RM200.00 (dapat balik lepas check out). Kunci rumah maybe akan dapat masa tu jugak or maybe kena tunggu lagi. Dekat sini pon akan take time especially kalau weekend la sebab orang ramai. Nak naik ke unit, kena guna service lift. Ada 1 je sebelah lift bomba. Lift Bomba tak sure boleh guna ke tak. Lepas tu naik ke R and tukar lift lain pulak then baru la sampai ke our unit. Nak ke Swimming Pool, Lazy River, Floating Fantasy akan jadik leceh sebab different tower for each one. Naik turun lift yang kena tunggu sempai mereput. Well time ni memang jangan sesapa carik pasal. Dalam hati ni dah memang bekandang babi dah keluar. Hahahahaa. Shein pulak suruh I pegang blanket dia, swimming mask dia, dengan laptop I lagi (cita-cita nak buat kerja office before tido) dengan bag make up lagi huwaaaaaaaaaaa. Dah rasa macam human trolley dah time ni.
Sampai je dekat unit kitorang, perrrrrrrrrghhhhhhhhhhhhhhhhh!!!
Toilet dia bukan kata tak cuci, tapi ni level tak siap dah ni. Macam mana eh dorang boleh release unit ni untuk kita sewa? Tengok la mangkok toilet tu yang senget benget, lantai macam tu dengan simen segala. Hahahaha.
Katil pon tak kemas. Ni tak kemas ke apeni? Ke katil orang baru siap main?
Another room. Agak-agak la kot ye pon?
Aircond dia pon macam ni. Alahai.
Lantai berhabuk, siap ada tong cat lagi dalam rumah. Yang tu I tak sempat nak ambik gambar. Pendek kata, unit ni sebenarnya memang tak siap pon lagi.
Ni hall dia. Langsir pon dia sanggul macam tu je. Tengok CT muka dah macam Penyu.
Ni Sazli ambik gambar. Scary kan? Dah la dekat IG Story I ada yang comment cakap tempat ni berhantu. Huwaaaaa. Naseb la tak check in sini.
Bangunan memang nampak unik. U definitely will fall for it. But please think twice before buat decision untuk datang check in sini.
Kitorang tak tunggu lama dekat sini. Ambik bag, turun lobby semula and mintak refund. Kata Booking.com, process refund will takes about 7-12 days. Hana from Registration team yang tolong I deal dengan Booking.com semua. Memang helpful. Thank you to Hana sebab make it smooth for me. Cuma dia lupa nak pulangkan my RM200 deposit sebelum I balik tu. So semalam lepas check out dari G-Tower Hotel, I baru teringat my deposit tak ambik lagi. For me, bukan la salah orang-orang yang ada dekat Counter tu tapi ni salah Arte Plus punya management la. Dorang kena baiki sistem dorang dekat sini. Mana boleh release unit yang tak siap lagi untuk disewa. Macam I, takper lah. Memang duduk Ampang pon. Arte Plus ni pon takes dalam 5 minutes je dari rumah I. Kalau ada apapa boleh balik rumah terus je. Tapi haritu kitorang decide nak check in hotel lain pulak. But, kata la yang datang tu 2-3 family yang nak sewa apartment, bebudak dah excited, lepas tu ada pulak certain budget and datang pulak dari jauh... Macam mana la they want to handle kan? Sure akan jadi tambah susah. So my suggestion, kalau nak sewa Service Apartment kena cari yang betul-betul la. Bukan semua service apartment tak bagus tapi kalau taknak headache, go find hotel je. Senang. Parking semua takde masalah.
Lagi satu, Swimming Pool dekat sini orang memang ramai. Ramai giler! Yang mandi tu pulak pakai T-shirt cotton biasa, bukan proper swimming attire. I cannot. Rasa macam tak berapa bersih. Susah la nak cakap, kang nanti haters condemn I dalam Forum kata I eksyen but this is the reality. If ada rasa macam nak check in dekat Arte Plus ni, fikir dua kali. Tu je nasihat I. OK? To Arte Plus Management please do something with your sistem. Dengan lift kotor, lantai basah takde orang mop. Kotor. Semua tempat kotor. Ishk. Apeni? Kalau macam ni, baik korang check in je De Palma tu. Murah pon murah. Tapi perabut buruk sikit la. Hahahaha. Sekian review ikhlas dari I, Insan yang teraniaya. I dah letak jawatan sebagai Agent dalam Group 'Food Hunter'. Lepas ni I nak jadi peserta je. OKbye!
-eNd-
8 comments:
mmg bc byk feedback yg tk best ...especially part lif tu...nk kena tukar2 lif kalo nk ke tmpt2 yg disediakan tu...mmg tk brp best...syg je view cantik tp bila nk check in mcm2 plak kan...hanya yg sbr je la bole check in sini haha
owhhh i check in yg arte plus by fifi, ok pulak biliknya
Awat tak panggil mgt mai tgk the unit condition.. Bagang tui..
mama tisya : ha a, kalau tak sabar tak boleh check in sini.
liyana : naseb kitorang tak baik kot?
unknown : malas dah. kalau panggil pon bukan dapat apa. nak tukar bilik pon dah malas tengok condition tempat tu mcm tu. baik mintak refund je.
I dah pernah stay sini satu malam and memang takk akan datang lagi..nak cerita terlalu banyakkkkk yang tak best dekat arte nie..kecewa sangat sangat!
TQ. I baru je nak booking. NO WAY lar kalau camni
Huhuhu, lmbt jmp blog ni, i dh check in arte plus, dkt 20 minit tunggu lift, akhirnye i angkut beg, dgn ank2 kecik naik tangga mmg bodoh lh arte plus ni..menyesal nye..dh lh booking utk 3 hari 2 mlm, nk check out, x jmp hotel available, weekend skrg..semua full.
Sy kat arte plus sekarang. Mmg teruk. Pls yang ada anak2 kecil, orang tolong jgn bawa sini. Kesian mereka. Kecewa sgt sgt
Post a Comment