Wednesday, April 15, 2009

Kenapa KLCC Berbau Kebun??

Kuatnya bau air nescafe 3 in 1 ni... Dah la bau kuat, menyeksa aku plak tu. Air nescafe punya pasal aku terpaksa ulang alik pergi toilet pasal asyik nak terkucil ajek - Ini adalah Iklan dan tiada kena mengena dengan tajuk diatas. TQ

OK

Berbalik kepada cerita asal. 'Kenapa KLCC Berbau Kebun??'. Haha.. Memula aku rasa macam nak tergelak jugak pasal Encik Tunang komplen macam ni... 'E.. I rasa KLCC nih dah bau mcm kebun!'. Rupa2nya dia nak cakap macam2 bau dah KLCC waktu tu.

Ahad lepas, aku ngan Encik Tunang pergi KLCC pasal nak lunch yang sangat lewat lepas visit Abg Long dekat PUSRAWI. Aku dah bising2 cakap kat Encik Tunang nak makan Char Keow Teow dekat Madam Kwan. Memula nak masuk parking, tengok ada berjuta-juta kereta nak masuk parking. Pehal plak??? Ooooo... Rupanya harini ada Pameran MIMOS ke menda ntah dekat Convec. Patut la ramai orang. (Sendiri tanya sendiri jawab)

Giler ramai orang dekat KLCC.. Nak bayar parking pun terpaksa tolak2.. Susah nak bernapas!

Naik jerk escolator dekat dengan KFC tu, punyerlah ramai umat manusia... Skali bau kurang lazat menusuk hidung.. Seperti bau tahi ayam pun ada, bau soken ada, juga bau kepak ayam pizza hut, bau pahit, bau longkang dan jugak bau durian serta bau bauan yang tidak lazat menerpa mencucuk2 lubang idung. Pergghhh!!! Boleh maut aku mcm ni. Tak cakap banyak, terus jerk menuju ke Madam Kwan.

Encik Tunang gelakkan aku pasal Waitress Hidung Berkilat tu buat bodoh jerk serta buat2 tak dengar masa aku request nak bunga jugak atas meja. Cis! Pastu trik kaver malu, buat2 cakap topik lain. Tapi dalam hati punyerlah berbulu

Memula aku cakap dengan Encik Tunang tetiba rasa macam nak makan kat California Pizza Kitchen atau pun Chilis, tapi Encik Tunang bantah pasal dia cakap, aku dah janji awal2 nak makan kat Madam Kwan, pesal plak nak ubah2? Dia cakap aku bagi janji pelsu. OK. Fine. Kiter makan kat Madam Kwan jerk la.. Bensi Bensi Bensi! - Sila salahkan tekak aku yang tetiba nak makan steak & pizza serta fajitas serta buffolow wing serta etc etc etc

Encik tunang yang sebenarnya tengah lapar tunggu makanan tak sampai2. Skali dapat jerk makanan dia terus senyap & yang paling magic, kitorang habes makan sama ngan nyonya makcik cina kat sebelah yang makan awal 15 menet dari kitorang. Nampak sangat kami berdua kebulur lapar

Aku : U, U makan char keow teow, I plak mushroom ciken rice, nanti I nak rasa U punyer sikit eh?

Encik Tunang : Tadek2, I lapar, I nak makan nasik jugak.

Aku : Tapi I pun lapar, tapi I nak rasa jugak char keow teow

Dah dah, tadek tapi tapi lagi, jangan bergaduh lagi. End up 2 2 makan nasik supaya tak bergaduh. Senang macam ni...

Pas makan, (Harini Encik Tunang belanja. Terima kasih sayang) aku tetiba teringin nak makan coklat. So, aku beli la ceklat HAMLET yang macam kerang tu dekat Chocolate Boutique. Yeay...!! Boleh makan puas2 & dah berniat awal2 taknak bagi dekat Intan. Boleh tahan busuk hati gak aku nih yer?

Masa nak balik, tetiba teringin nak makan coklat kelapa BOUNTY tu, (giler banyak teringin) so aku pon amek la 2 ketul & sesenang hati nak bayar. Skali mamat kat situ cakap, tak boleh beli 2 ketul jerk, kena min 200 gram. Pastu aku buat muka kesian, skali dapat la ceklat 2 ketul tu free.. Nyeh nyeh. Patut tadi amek la barang sepuluh ketul.


Kehebatan Handphone aku punyer lighting membuatkan signboard Chocolate Boutique nampak seperti Light Saver kepunyaan Anakin Skywalker dalam citer Star Wars. Hebat bukan? Sila jangan jeles. Korang punyer boleh ker jadik macam ni? Korang ada ker? Ne ne ne ne

Dipilih dipilih... Air Air Air... *Sila sebut dalam nada pakcik jual air tebu dekat pasar ramadhan & jugak abg jual baju di pasar rabu & pasar sabtu dan pasar ikan

Coklat Hamlet & Bounty free landing di atas tilam dekat rumah tanpa dibukak


Sila beratur eh? Yang tinggi belakang, yang pendek depan

Encik Tunang memula nak makan Rotiboy, tapi pasal panjang kena beratur, so dia beli Pretzel jerk dekat Auntie Anne's.

Dialoq

Encik tunang : Wah, banyaknya coklat. Saper yang nak makan tu?
Aku : I la yang nak makan... *sambil jeling Encik Tunang dengan sipi2 jerk
Encik Tunang : I nak rasa boleh?
Aku : Tak boleh! I nak bukak dekat rumah

Game Over - Hahahaha... Terasa cam bebudak skola jek. Kalau makanan sedap, musti nak tunggu makan dekat rumah. Kesudahannya, next day baru la Encik Tunang dapat rasa ceklat tu pasal masa sampai dekat rumah, dia dah tak teringin nak makan dah.

Balik dari KLCC kitorang amek cd Majlis Pertunangan dekat Rolandhashim. Pastu terus balik rumah. Encik Tunang penat pasal 2 hari ni dia ulang alik tengok Tok Che Amah dekat Pantai Medical Cheras. Dah lamanya tak tengok Movie... Tsssk Tsssk...

-END-

10 comments:

Anna Dayana said...

hahaha..bengong kaksu ni..buat lawak lak dia ni...drama gak kaksu ni..
tapi intan dapat makan cokelat tu gak, sungguh mulia hati beliau yg pasa mulanya tak nak bg aku rasa cokelat tu.

Chooyaya! said...

Intan, kira nasib2 jerk intan dpat coklat tu.. ingat tak yang intan tidak diberi kebebesan untuk memilih? hahahahha... pendek depan yer? jgn lupa

Anna Dayana said...

Teringat koir semalam, intan pendek so kena diri paling tepi sekali..
Skuad, baris...yang rendah ke kiri, yang tinggi ke kanan bergerak sekarang...........
kiri kanan kiri kanan...berhenti check satu dua..
tangan kanan kaki kanan tangan kiri kaki kiri (en Hassan)hahahahaha

Chooyaya! said...

hahahahha.. giler lawak kalau kawad macam tu.. kaki kanan, tangan kanan.. korang bley bayangkan tak mcm mana?

Anna Dayana said...

tsk payah banyangkan pun...u already show to me n abg Nuar..(penuh perasaan buat kawad tu)
hahahahaha

Yutaka said...

abeyut wuz here :)

pHat sUe said...

piat tinge yusry!!

Chooyaya! said...

yutaka : yeayyyyyyyyyy abg dah tgk blog athek! All readers, abg yut ialah abg saya yg paling kacak

choo hani : aku nak promote abg aku jap agik

pHat sUe said...

hihiks. good good. ithong die sho kembang lebih lagi pada biasa /me pandang kiri kanan :P

die tak rindu ko ke choo?

Chooyaya! said...

hahahah.. dah la ithong dia memang sedia kembang

dia ckp, semua gf2 dia kenal aku

bile aku tanya kenapa
dia ckp

pasal u r part of me

*sedih plak