Friday, December 4, 2009

Belated

Mintak mahap banyak-banyak kalau ada yang tertunggu-tunggu entry terbaru dari I minggu nih. I bizissss sangat-sangat. Biziss sampai potong bulu idung pun kena buat kat opish. Heh! Punyerla bizis.

This whole week, my boss tadek kat opis. Dia pergi holiday kat London. So, I membizikan diri dengan berkebun dan jugak main masak-masak. Kebetulan dapat MC 3 hari dari Dr. Abu Salim, so I banyak rehat dan memalaskan diri jerk. Otak terlalu banyak bekerja ni, doktor pon suruh rehatkan otak kejap. Kekadang blog pon otak tak rehat tau? Haha. Alasan.

Minggu ni on Monday I bawak Mak Pahang jalan-jalan makan kat Secret Recipe dekat KLCC. Selasa I dok opis merepek, Rabu I fenin megren, so datang opish kejap, tengok kebun dan balik. Khamis buat tahlil anak beranak kat rumah yang bakal I dan Saz duduk nanti and harini sebagai setiausaha yang bagus, I baru nak siapkan kerja yang dari Isnin tertangguh pada hari Jumaat ni pasal Isnin depan bos dah nak masuk opis. Hehe.

Insya-Allah I dan Saz akan move out dari rumah mertua ke rumah sendiri, belajar idup sendiri, masak sendiri dan serba-serbi sendiri dalam masa terdekat ni. I anggap ni hadiah harijadi dari Mak, Bapak dan Saz pada I yang I sangat-sangat hargai and I can say that it bring a lot of happinest to me :)

Mak, Bapak.... Terima kasih kerana menerima Su sebagai menantu dan membenarkan Su tinggal bersama dengan Mak, Bapak selama 5 bulan ni... Su hargai kasih sayang Mak, Bapak pada Su dan Su admit, walau terkadang di dalam hati ada terkucil rasa kecewa akibat dari bisikan syaiton dan rasa kurang sabar dari hati Su sendiri tetapi deep deep down dalam hati Su, Su sayang Mak & Bapak dan Su berterima kasih kerana Su hidup dalam kasih sayang yang amat-amat melimpah ruah dari Mak dan Bapak!

Maafkan Su kerana terkadang juga ada menyinggung hati Bapak, Mak terutamanya. Biasalah kiter wanita memang sarat dengan emosi. Sazli pulak anak tunggal yang Mak amat-amat sayang dan Su pulak tiba-tiba hadir diantara kamu bertiga dan mungkin terkadang menimbulkan rasa 'pelik', tapi Mak Bapak dengan tangan terbuka menerima Su dan kiter sama-sama berkongsi kasih.. :)

Kami berpindah bukan kerana kami tidak suka tinggal bersama Mak, Bapak. Tapi kami ingin belajar berdikari dan teringin sangat macam mana nak rasa hidup suami isteri, pergi pasar beli milo dan bangun pukul sebelas dihujung minggu dan inginkan sedikit ruang berkasih sayang tanpa perlu kaver line. serta mandi berdua pasal kalau kat rumah Mak Su malu la nak buat macam tu. Haha. Mengong.

Dah la. I dah takmau sedih-sedih lagi.

Yang I tau, walaupun I selalu jerk merajuk dan hangen kus-kus sampai Mak risau tengok I jarang senyum masa dekat rumah kerana penat selalu sangat berdrama bagai kalah Maya Karin dalam Natrah tapi entah eh? I selalu rindu Mak. Makan ingat Mak, tengok baju ingat Mak, semua pun ingat Mak, tapi I admit I ego, tanak ngaku sayang Mak pasal I tengok Mak macam sayang Sazli jerk, tak sayang I.

Kalau dengan Bapak, tak payah cakap la. Dia cakap dia sayang I habes dunia dan I pun sama, sayang Bapak jugak... I tau Bapak ikhlas... Terima kasih Bapak. For me, Bapak tu macam light di hujung tunnel yang Sazli pun tak mampu bagi I cahaya tu, tapi Bapak boleh. See how important bapak for me and how meaningful him to me in my life?

This is on my birthday. Teringat lagi I dengar Mak dengan Sazli lari-lari naik tangga pasal nak surprise I dengan kek comel yang ada tulis 'Suraya, We Love U' ni.. Ya Allah, terharunya... Terima kasih Mak untuk semua ni.... Ishk Ishk. Nak nanges dah ni.

The light of my life, Bapak yang I sangat-sangat sayang :)

Terima kasih Mak kerana merestui untuk kami memulakan hidup sendiri.. Terima kasih kerana merelakan Sazli hilang dari pandangan mata Mak setelah 27 tahun Mak & Sazli hidup bersama dan memberi ruang kepada Su dan Sazli membina kebahagiaan kami.

Ada tak Bapak dan Mak mertua yang paling sebok tolong kemas barang sampai berpeluh-peluh bila anak tunggal dan menantu berada di opis dan yang paling penting, melepaskan anak tunggal mereka pergi dari rumah yang didiami sejak dari kecik untuk menantu yang baru tinggal sama lima bulan?

So, I amat bertuah memiliki mereka cuma terkadang I terasa 'kasih sayang' yang berlebihan itu buat I keliru NAMUN demi ALLAH I amat-amat menyayangi mereka, Mak & Bapak...

-EnD-

5 comments:

BULLET said...

ooo, dah bday ye kak su...dah tua la ni kan...hahahaha. jangan marah ha.

Chooyaya! said...

belated la bullet... kaksu punyer birthday on oktober...

Sharika Lincoln said...

su.....hihihi tersengih aku baca entry ko...mandi sesama hihihi gatai ko...tp best jugak kan....nanti dah pindah jemput lah aku datang k...

Sharika Lincoln said...

su.....hihihi tersengih aku baca entry ko...mandi sesama hihihi gatai ko...tp best jugak kan....nanti dah pindah jemput lah aku datang k...

Mimy Hamid said...

beb, oklah tu dapat duk umah sendiri...congrats...hah pasni bangun kul 11.. yeahh...