Friday, February 12, 2010

Jutawan Kampung Baru masih menjual tempeyek ikan bilis?

Korang ada baca newspaper tak 2 3 hari lepas? Kan Kerajaan umumkan yang mereka nak bagi setiap penduduk Kampung Baru sebanyak RM4 juta bagi tujuan pembangunan? Fuh…! Kaya giler…! Kerana itu, I terus berbuat baik dengan Makcik yang jual rempeyek ni siap beli makanan banyak-banyak pastu tanya terus Makcik tu kot-kot dia ada anak lelaki yang boleh dijodohkan dengan Intan. Haha.

Sebelah Restoran Nasi Padang Kampung Baru ni, ada gerai kecik cinonet yang jual makanan-makanan ringan. All fresh made from home ok? Makcik ni goreng tempeyek depan mata kami macam ala-ala dekat restoran jepun masak teppanyaki tu ler. Hebat bukan?


Kat sini ada jual Sum-sum (Filla, sila menangis sekarang) dengan acar buah yang nampak sangat menselerakan.


Cakar ayam pun ada baby! Dah tak payah susah-susah nak pergi ke Melaka lagi. So Nadia, lepas ni kalau kau teringin nak makan cakar ayam fresh, ko carik jerk kat Kampung Baru.


Owh, ni I taktau apa. Rupa macam cakar ayam jugak, tapi macam kurang gula Melaka ker haper ntah.


Apa ini? Lontong campur Ronaldo? Haha


Ni la Makcik jutawan tu. Jangan main-main eh? Don’t judge the book by its cover.

Kalau singgah ke kedai ni, jangan lupa beli Tempeyek Ikan Bilis dia, sumpah sedap. Kalau makan, sekali tak habes, takkan berenti mengunyah. Tu sebagai terapi mulut tu. Bagus untuk kesihatan. Kira macam part of senaman la. Tak payah susah-susah masuk gym. Kunyah tempeyek pon boleh jadik kurus. I tak kuat makan tempeyek, tu yang gemuk ni. Haih.

-EnD-

2 comments:

LiyanaAqilah said...

oo..kedai nie..taw2 aritu bli dia pnyer putu piring..hwhheheheh

aritu pg nampak sumsum tringt kaksu..sbb ad entry yg kaksu bli sumsum tu..;)
eheh

Chooyaya! said...

liyana : yup2, betul la kat situ... semuanya sedap2 kan kueh dia? kalo ingat kaksu, hantar sekali kt ampang sumsum tu next time eah?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...