Monday, February 15, 2016

Pajeon. Korean Pancake.

Assalamualaikum..

Tadi I makan Pajeon dekat Bi Bap Avenue K dengan Anny over lunch. Untuk forumer di cari.my yang dah bagi free publicity pada I dan Anny, thank you very much. Suka tau korang nak bagi I perasan macam artis tetiba nak masuk dalam column gossip? Hahahaha. I bantai gelak je dengan Anny bila tau nama naik sebab kena kutuk dalam forum tu. Anny lepas tu cakap, ‘OMG macam artis woi ada orang nak gossip siap tau pasal Shein semua’. Lawak gilers. I ada a few readers friend yang report pada I pasal gossip tu. Kepada yang berkenaan, terima kasih banyak-banyak sebab membuat komuniti khidmat masyarakat pada I.  Takper ler… Mengata la… Takde hal. I ok je. Bak kata Anny, look at the bright side. Kekadang kontroversi ni la yang menaikkan sesatu nama tu.  Ye betol!

Oh, berbalik pada Pajeon ni. Haritu masa I makan dengan Kaklong dalam entry ni, rasa macam nak makan tapi meja dah full so sebab dah malu, postpone niat sampai la harini. Last week pulak, Kaklong Ellis share gambar dia and family makan 100% Korean Dish for dinner siap ada short ribs belaka and Pajeon as well, I rasa macam tak boleh jadik ni. Kena jugak makan dekat Bi Bap. Padahal nak buat punyala senang, sama macam lempeng biasa cuma tambah kimchi dengan daun bawang je tapi sebab MALAS rela makan dekat restaurant walaupon harga RM17.00 sebesar ni. What de heck? Bagi I, Pajeon dekat Bi Bap ni macam tebal sikit dari yang I pernah makan dekat Korea. Kalau I, I suka makan Pajeon dengan Ikan Mackerel Grilled tu. Lagi sedap. Takyah makan nasik pon dah kenyang.


Pajeon dekat Bi Bap


Step by step how to prepare Pajeon from Youtube


Nanti korang boleh try buat sendiri dekat rumah. Kalau nak resepi complete boleh je Google. OK? Ada banyak version. Ada yang guna soyabean paste, ada yang tak. Ada yang guna kimchi and ada yang letak seafood. Basic dia actually sama je. Sos cicah dia pon ada yang guna soy sauce and ada yang guna Korean Chili Paste. Yang I makan dekat Bi Bap ni dia guna Korean Chili Paste dengan sasame. Untuk resepi klik sini.


-eNd-

1 comment:

FadMN said...

ala,apa gosipnya.nak tau gak.maklum la kita tak bagi and bukan ahli cari,com apa tu..hihi *kepoh*.depa jeles la tu.orang yang suka carik salah orang ni,hidup depa tak bahagia tu.biarkan jer.