Friday, March 9, 2018

Happy 45th Birthday Mr David

Assalamualaikum..

Happy 45th Birthday Mr David! Semoga panjang umur, murah rezeki, sihat tubuh badan, dipermudahkan urusan didunia dan diakhirat, InsyaAllah.. Sazli, Shein and I LOVE you very much! You're not just a friend to us but you are like a brother that we never had. I hope that our friendship akan berterusan sampai la ke akhir hayat. I will be there on Rayyan's wedding and you also need to be here when Shein's kawen. Ok? Tak sangka a stranger yang we often terserempak dekat GE Mall became close like this. Although sometimes we have different way of thinking (especially pasal foods) but I need you to know that I really respect you as a brother and we love you (^_^) Anyway, I hope that you like this surprise birthday dinner arranged by your lovely wife Ms Shariffah and a little help by the rest of us. Everybody took part termasuklah all the kids yang makes the party lively walaupon bising, bergaduh pasal belon semua. Hahahaha. Thank you Erna for the lovely foods. Semua sedap and kitorang siap bungkus bawak balik sebab memang banyak sangat makanan. Gaya macam guest ada 40 orang je. Yang best, Erna dah sediakan plastic untuk tapau. Hahahaha. Actually Shariffah dah plan semua ni sejak sebulan lagi. This birthday dinner held at M City, Ampang. Shariffah sewa 1 studio apartment for this night with Blue/Black/White theme. Ada 5 family involve. Mr Mohammad, Erna, CT's and Shein's family. Half way, Parents Mr David pon sampai pulak. Happy kan to have us with you. You better happy Mr David. Hahahaha.


All of us sebelum acara makan-makan. Baik ambik gambar dulu sebelum huru-hara. Photo taken by Kak Midah. Hayya tu susah betul nak ambik gambar tau? Tapi naseb baik ada jugak dia dalam ni.



Ms Shariffah dah nampak kurus bila she start her whole food plant based diet. Bestnya! Nanti If I ada masa, I will share dengan nkorang pasal vegetable diet thing ni.  Memang healthy and lain dari vegetarian diet. Mentally memang kena kuat. Setakat ni I always failed. Haha.


Ms Reham. Dia Jordanian.


Yang ni Siti Nohaliza. Kacuk Jawa + Scottish. Gambar masa malam dinner Mr David ni la yang I perasan I put on weight.


With beautiful Salma. 


CT, Zairi and Eva. Yang Eva pakai dekat kepala tu, Zairi panggil spoiler. Sesuka hati. Dia ingat anak dia kereta?


Erna's husband, Mr David and Mr Mohammad.


Dari kiri : Erna, Mr Shariffah, CR, Reham and Siti Nohaliza. Cantik pulak gambar bila combine Black + White + Blue.


Suami kitorang. 


Strawberry paling cepat habes.


Ballons ni I beli dekat GE Mall. A few hours before the party start.


Bila boleh start makan ni?


Sedap Fettuccine ni. No pepper and it's vegetarian. Ni kalau makan dengan habanero sauce ni lagi layan. 


Musaka by Ms Reham


All the foods include Salad and it condiment


Lawa sangat, tak sampai hati nak guna tissue ni.


Ni makanan arab ni. Amenda entah nama. Buat dari kacang kuda. I malas nak fikir. 


Dalca and Nasi Minyak by Erna.


Chocolate Cake from The Daily Grind. Sedap!


Shein and Abah beliau.


This love birds


Mr D's Father, Mr David, Rayyan, Ms Shariffah and Monica. Monica cakap kaaaaaaaaaaaaaan, I look lovely tonight. Usually I jumpa dia time working hours so I pakai tudung. This time dia cakap nampak lain. Cantik kan Monica? Ni la Mr David's mother. Umur dia dah 70++ tau? Tapi cantik macam ni lagi. Dia exercise and makan supplement yang I also dah lupa apa nama dia. 


Mr David is the kids sweetheart. 


All of us tapi tetap tak complete sebab Hayya nampak kaki je. Hahahaha.


Tu belon dekat lantai tu, I beli seplastik. Tiup 3 je lepas tu rasa macam nak mati dah. Tak cukup nafas.


Where is Rayyan?


Ms Shariffah took this photo


Peha Sazli lagi kecik dari peha I T____T

On behalf of Shariffah (macam biasa la aku memandai-mandai) nak ucapkan thanks to all yang datang and make this thing happen. Ms Shariffah cakap, dia nak ajak a few more closest friend lagi tapi takot tak muat tempat ni. Thank you Ms Sharrifah for having us and tak left us behind. Hehe. Nanti kita makan dekat the Chinese Restaurant belakang Daily Grind punya row tu. Situ semua sedap-sedap sayur dia. Now I've lost my makan partner oredi. Kalau tak dulu, makan apa pon share gambar dengan Shariffah. Now dia makan pokok je, I pulak tak boleh kalau tak makan daging. Hahaha. Macam Mr David, dia makan banyak tau? Nasi + Sayur pon dia makan banyak tapi badan dia menten je like that and bila dia start plant base diet ni dia dah lost dalam 7-8kg la macam tu but I still takde kekuatan to start yet. Ni pon tekak dok menjerit nak makan steak dekat Victoria Station. I memang tau? Timbang kurang 3kg, next day terus nak makan Lontong, Nasi Lemak, Roti Canai semua. Hahahaha. For Mr David, I looking forward to celebrate your birthday for many more years to come Ok? Stay fit, stay nice, stay smart forever. Happy Birthday!

-eNd-

No comments: