Wednesday, March 30, 2016

Penjagaan Kulit Kepala dan Rambut Yang Hebat Dari CG210 Hair and Scalp Essence

STICKY POST
 *Please scroll down for new entry*

Assalamualaikum..

Dalam seharian waktu bekerja, I percaya wanita berhijab memakai tudung lebih dari 10 jam sehari. 10 jam tu minima la sebenarnya. Kekadang maybe sampai 12 jam dari pagi jejak ke malam. Bayangkan macam mana rambut tertutup dalam kain tudung berpengap berkuap semua lebih-lebih lagi dalam cuaca panas sekarang. Mesti ada rasa tak selesa, gatal kulit kepala turutamanya pada yang banyak buat kerja luar macam kena jumpa client dekat tempat takde air cond, kena buat site visit dekat tempat panas-panas. Kan? Macam I kerja dalam air cond all the time takde la rasa seksa sangat. Tapi sesekali nak kena berjalan dekat tempat panas macam dari office nak ke parking ke, mula la rasa berkuap kepala, panas and tak selesa. Lepas tu mula la nak menaga je sebab panas. Hahaha.

Disebabkan I pakai tudung pada waktu bekerja lebih kurang 12 jam sehari dari 7.00am - 7.00pm (Dari waktu mula bersiap pagi hingga lah sampai kerumah semula) maka I sangat mementingkan penjagaan rambut dan kulit kepala supaya sihat, tidak berminyak dan kulit kepala tak gatal bagi memastikan keselesaan sepanjang hari. Macam-macam jenis produk I guna untuk memastikan keselesaan kulit kepala dan rambut I dari yang murah sampai la yang ke mahal tapi takda satu pun yang memuaskan hati sampailahh I diperkenalkan dengan CG210 Hair and Scalp Essence dari Abbott Laboratories (M) Sdn Bhd. 

Abbott ialah sebuah Syarikat pharmaceuticals and health care products dan CG210 Hair and Scalp Essense ialah satu product yang merevolusikan pengurusan masalah keguguran rambut untuk lelaki dan wanita.


Inilah CG210 Hair and Scalp Essence dari Abbott Laboratories (M) Sdn Bhd


CG210 Hair and Scalp Essence sangat berbeza dengan produk pengurusan rambut konvensional yang lain kerana selain daripada ianya menggunakan bahan yang tidak berminyak, tidak melekit, tidak menggunakan bahan pengawet dan berbau wangi sekaligus memberi aroma yang menyegarkan di kulit kepala dan rambut tetapi dengan penggunaan 'cannula' khas yang disediakan sekali didalam kotak, boleh mengelakkan dari penggunaan essence secara berlebihan. Dengan isipadu sebanyak 80ml sebotol, CG210 Hair and Scalp Essence ini bersaiz kecil, boleh dibawa kemana sahaja dan penggunaan sebotol boleh tahan sehingga sebulan. So sangat jimat. Best kan?


Dengan penggunaan secara konsisten, CG210 Hair and Scalp Essence boleh memulihkan masalah keguguran rambut dalam masa 44 hari.

Antara 4 manfaat dari penggunaan essence ini yang telah dibuktikan secara klinikal ialah:
  • Mengurangkan keguguran rambut
  • Meningkatkan ketebalan rambut
  • Memperbaiki rambut, menjadikannya lebih sihat
  • Menggalakkan pertumbuhan rambut baru yang sihat


Dalam kotak, terdapat sebotol CG210 Essence dan 'Cannula' - Alat khas bagi memastikan penggunaan essence tidak berlebihan dan tiada tumpahan.



Pasang 'Cannula' pada botol



Sembur essence terus ke kulit kepala. Bukan pada rambut tau?


Essence kena spray terus pada kulit kepala. Untuk seluruh kepala, apply 5 - 10 sprays. Boleh guna waktu rambut basah atau kering. Always use the 'cannula' bagi mengelakkan excessive shedding.



Lepas dah spray essence, urut kulit kepala dengan menggunakan jari. Guna 2 kali sehari iaitu pada waktu pagi dan malam. Lepas dah spray essence ni, anda tak perlu cuci kepala. Lepas tu boleh la gayakan rambut anda mengikut kesesuaian atau bagi yang berhijab, lepas tu dah boleh pakai tudung and do your things. Senang je!

Spray-on essence ini bertindak secara langsung pada kulit kepala anda. Dirumus khas untuk lelaki (bau mint) dan wanita (bau berry). Wangi sangat! Essence ini ialah non-irritating and hypoallergenic so semua orang boleh pakai tanpa rasa was-was. Takde rasa pedih ke apa bila kena direct ke kulit kepala. Selesa je. Yang paling penting, product ini tidak berminyak dan tidak melekit dan terbukti sangat berkesan untuk mengurangkan masalah keguguran rambut dan terbukti segala kebaikan dan khasiatnya secara klinikal.



Penting untuk kita menjaga kesihatan rambut terutamanya pada wanita yang berhijab sebab bila pakai tudung seharian, usually rambut akan cepat berminyak dan kulit kepala rasa gatal. Bila rambut dah berminyak, masalah keguguran rambut akan lebih kronik. Sebelum terlambat baiklah bertindak dari sekarang sebab tu pentingnya untuk kita menggunakan CG210 Hair and Scalp Essence ni bagi memastikan kesihatan kulit kepala dan rambut sepanjang masa. Nanti tak tua lagi, rambut dah nipis dan botak kan tak best. 

-eNd-

Anda boleh mendapatkan produk ini di Hospital Swasta yang terpilih, klinik-klinik dan farmasi-farmasi utama di seluruh Malaysia. Untuk keterangan lanjut sila hubungi Abbott Lifeplus careline di 1-800-88-0709 atau layari laman web www.cg210.com.my

Disclaimer : Abbott partnered with bloggers such as me for its Abbott Campaign. As part of this program, I received compensation for my time. Abbott believes that consumers and bloggers are free to form their own opinions and share them in their own words. Abbott's policies align with the Malaysian Communications and Multimedia Content Code (Registration Date : 1st September 2004)


Rambut Gugur? Gunalah Serat Toppik !

Atasi Penampilan Rambut Gugur Dalam Hanya 30 saat!

Masalah keguguran rambut agak mencabar bagi kebanyakan orang. Nasib baik ada Toppik! Teruskan membaca untuk mendapat rambut lebat dengan segera!



Toppik Hair Building Fibers


Produk ini memang berkesan untuk membantu anda mengubah rupa rambut yang nipis agar kelihatan lebih tebal dalam masa yang singkat. Toppik Hair Building Fibers melekat pada rambut dengan tarikan elektrostatik. Fiber-fiber ini melekat pada rambut seperti fungsi magnet. Ia dapat mengisi kawasan jarang dan juga anak rambut. Dengan teknologi canggih Nano, Toppik Hair Building Fibers akan kekal di rambut anda sepanjang hari tanpa bimbang kesan sampingan.



Bahan semula jadi

Toppik Hair Building Fibers sesuai untuk sesiapa saja! Ia tidak mungkin akan mewujudkan reaksi alergi, kerana fiber-fiber tersebut diperbuat daripada protein keratin organik, iaitu protein yang wujud dalam rambut manusia. Oleh itu, ianya selamat untuk digunakan setiap hari. Selain itu, produk ini tiada bahan kimia atau bahan tambahan yang berbahaya. Toppik Hair Building Fibers tidak akan menyebabkan kekeringan atau kegatalan kulit kepala langsung, tidak seperti produk penebalan rambut yang lain. Bukan itu sahaja, dengan bahan semula jadi, fiber-fiber ini tidak akan mengotorkan baju. Ianya mudah dibersihkan dengan syampu.




Cepat dan senang

Hanya tuangkan Toppik Hair Building Fibers pada kawasan jarang atas kulit kepala yang kering, dan segera dapatkan rambut tebal yang tahan sepanjang hari! Ianya kalis air hujan, air peluh, dan juga tahan angin. Tiada masalah untuk aktiviti lasak seperti berlari, bermain bola, mahupun mendaki gunung. Jangan risau jika produk ini serasi dengan produk rambut lain, anda boleh guna produk rambut lain untuk menggayakan rambut setelah menggunakan Toppik Hair Building Fibers dengan tiada masalah! Ianya sesuai untuk semua jenis rambut tak kira jantina. Dengan rambut tebal yang tahan sepanjang hari, anda boleh miliki penuh keyakinan pada bila-bila masa di mana saja.



Sambil menunggu rambut anda tumbuh, gunalah Toppik untuk menyembunyikan rambut nipis anda hari ini! Kami mempunyai pelbagai produk Toppik, lawatilah laman web kami di https://toppikmalaysia.com/shop/. Sekiranya anda mempunyai pertanyaan lanjut, sila kunjungi halaman FAQ Toppik Malaysia di https://toppikmalaysia.com/faq/. Ikuti kami untuk maklumat mengenai diskaun dan banyak lagi!

Laman web rasmi: toppikmalaysia.com
Facebook/Instagram/Youtube: toppikmalaysia

1 comment:

ali said...

Hala utk di bawa solat